فضانوردان ناسا از این پس با گوشی شخصی به فضا میروند
ناسا تصمیم گرفته است برای اولینبار به فضانوردان خود اجازه دهد در سفرهای فضایی، گوشیهای هوشمند خود را به همراه ببرند. این تغییر در مأموریتهای Crew-12 و Artemis II اعمال خواهد شد. مأموریت Crew II قرار است هفته آینده به ایستگاه فضایی بینالمللی سفر کند و مأموریت Artemis II که انسانها را برای نخستینبار به دور ماه میبرد، به تعویق افتاده و از اکنون جزو برنامهریزیهای ناسا قرار دارد.
مدیر ناسا، جراد آیزاکمن، اعلام کرد که این گام به فضانوردان این امکان را میدهد تا لحظات ویژهای از سفرهای خود را ثبت کرده و با خانواده و جهان به اشتراک بگذارند. همچنین، استفاده از گوشیهای هوشمند به فضانوردان این امکان را میدهد که با قدرت و کیفیت بیشتری نسبت به گذشته به ثبت تصاویر و ویدیوها بپردازند.
این تغییر بهمنظور تسهیل در ثبت لحظات و تصویرسازی سفرهای فضایی، به سرعت به تصویب رسید و نشاندهنده چالشهای ناسا برای استفاده از فناوریهای مدرن است. با این حال، باید در نظر داشت که استفاده از این فناوریها نیازمند دقت و احتیاط لازم در سفرهای فضایی خواهد بود. این تغییر میتواند منجر به مستندسازی بینظیری از سفرهای فضایی ناسا شود! 🌌 /



