• فضانوردان ناسا از این پس با گوشی شخصی به فضا می‌روند

    ناسا اعلام کرده فضانوردان برای اولین‌بار اجازه دارند گوشی‌های هوشمند شخصی خود را به فضا ببرند؛ تصمیمی که از مأموریت‌های Crew-12 و Artemis II اجرا می‌شود و هدف آن ثبت آزادانه‌تر تصاویر و ویدئوها از فضاست. 📱
    مأموریت Crew-12 به‌زودی راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شود و مأموریت Artemis II که نخستین سفر انسان به اطراف ماه از دهه ۱۹۶۰ تاکنون است، به ماه مارس موکول شده است. 🌕
    به گفته مدیر ناسا، استفاده از گوشی‌های جدید باعث می‌شود فضانوردان لحظات خاص را بهتر ثبت کرده و با جهان به اشتراک بگذارند، ضمن اینکه روند تأیید تجهیزات مدرن فضایی نیز سریع‌تر شده است. 🚀
    پیش از این، ناسا عمدتاً از دوربین‌های قدیمی‌تر مانند Nikon و GoPro استفاده می‌کرد، اما حالا انتظار می‌رود مأموریت‌های آینده از نظر تصویری، مستندترین سفرهای فضایی ناسا باشند؛ هرچند اسپیس‌ایکس قبلاً در مأموریت‌های خصوصی اجازه استفاده از گوشی را داده بود. 🌍

    ۱۴۰۴/۱۱/۲۰ ۰۴:۱۱:۰۱