بازگشت فضانوردان با کپسول SpaceX پس از ماموریت طولانی

۱۴۰۳/۱۲/۲۹ ۰۵:۰۱:۵۵


فضانوردان سونیتا ویلیامز و بری ویلمور پس از یک ماموریت طولانی و پرچالش در ایستگاه فضایی بین‌المللی، سرانجام به زمین بازگشتند. این ماموریت که در ژوئن ۲۰۲۴ با هدف رقابت بوئینگ با SpaceX آغاز شده بود، با مشکلات متعددی مواجه گردید.
استارلاینر بوئینگ که قرار بود فضانوردان را به ایستگاه فضایی منتقل کند، از همان ابتدا با مشکلات فنی روبرو شد. پس از آزمایش‌های مفصل، ناسا تصمیم گرفت کپسول را بدون فضانوردان به زمین بازگرداند.
در این میان، SpaceX با همکاری ناسا راهکار بازگشت فضانوردان را فراهم کرد. این ماجرا با حاشیه‌های سیاسی ایلان ماسک مبنی بر عدم پذیرش پیشنهاد بازگشت زودهنگام توسط دولت بایدن همراه بود.
بازگشت ویلیامز و ویلمور با فرود در خلیج مکزیک و پس از یک سفر ۱۷ ساعته از ایستگاه فضایی، یکی از جذاب‌ترین فصل‌های تاریخ اخیر پروازهای فضایی را رقم زد. /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir