فضانوردان ناسا از این پس با گوشی شخصی به فضا می‌روند

۱۴۰۴/۱۱/۲۰ ۰۴:۱۱:۰۱

ناسا تصمیم گرفته است برای اولین‌بار به فضانوردان خود اجازه دهد در سفرهای فضایی، گوشی‌های هوشمند خود را به همراه ببرند. این تغییر در مأموریت‌های Crew-12 و Artemis II اعمال خواهد شد. مأموریت Crew II قرار است هفته آینده به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کند و مأموریت Artemis II که انسان‌ها را برای نخستین‌بار به دور ماه می‌برد، به تعویق افتاده و از اکنون جزو برنامه‌ریزی‌های ناسا قرار دارد.

مدیر ناسا، جراد آیزاکمن، اعلام کرد که این گام به فضانوردان این امکان را می‌دهد تا لحظات ویژه‌ای از سفرهای خود را ثبت کرده و با خانواده و جهان به اشتراک بگذارند. همچنین، استفاده از گوشی‌های هوشمند به فضانوردان این امکان را می‌دهد که با قدرت و کیفیت بیشتری نسبت به گذشته به ثبت تصاویر و ویدیوها بپردازند.

این تغییر به‌منظور تسهیل در ثبت لحظات و تصویرسازی سفرهای فضایی، به سرعت به تصویب رسید و نشان‌دهنده چالش‌های ناسا برای استفاده از فناوری‌های مدرن است. با این حال، باید در نظر داشت که استفاده از این فناوری‌ها نیازمند دقت و احتیاط لازم در سفرهای فضایی خواهد بود. این تغییر می‌تواند منجر به مستندسازی بی‌نظیری از سفرهای فضایی ناسا شود! 🌌 /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir