افشاگری Reddit: شرکتها داده کاربران را دزدیدند و به OpenAI فروختند!
ردیت، یکی از پلتفرمهای معروف اجتماعی، به تازگی یک شکایت جدید را در نیویورک علیه چندین شرکت دادهکاوی مطرح کرده است. این شکایت، شامل چهار متهم از جمله Perplexity AI است که به واسطه روشهای خود در جمعآوری اطلاعات مشهور است. ردیت ادعا میکند که این شرکتها به طور غیرمجاز اطلاعات کاربرانش را جمعآوری کرده و به فروش رساندهاند.
در این شکایت، همچنین به سایر شرکتها مانند SerpApi و Oxylabs اشاره شده است که با استفاده از روشهای زیرکانه، اطلاعات را از ردیت استخراج کرده و به غولهای فناوری مانند OpenAI و متا فروختهاند.
با این حال، چالشهای قانونی متعددی پیش روی ردیت قرار دارد، چرا که بسیاری از شرکتهای متهم در دیگر کشورها مستقر هستند. در گذشته، مشابه این وضعیت برای X، پلتفرم متعلق به ایلان ماسک، شاهد پروندهای مشابه بود که با شکست روبهرو شد و نگرانیهایی را در زمینه ایجاد انحصار اطلاعاتی مطرح کرد. /



