-
افشاگری Reddit: شرکتها داده کاربران را دزدیدند و به OpenAI فروختند!
پلتفرم Reddit شکایتی تازه علیه چند شرکت جمعآوری دادههای اینترنتی مطرح کرده است. ⚖️ این شکایت در نیویورک ثبت شده و شرکتهای Perplexity AI، SerpApi، Oxylabs و AWMProxy را متهم میکند که با نقض قوانین Reddit و از طریق روشهای غیرمستقیم، دادههای کاربران را استخراج و سپس به شرکتهایی مانند OpenAI و Meta فروختهاند. 💾 Reddit پیشتر نیز از شرکت Anthropic شکایت کرده بود، زیرا پس از قول توقف اسکرپینگ، بیش از ۱۰۰ هزار بار دیگر از سایت بازدید کرده بود. 🚫 شرکت Oxylabs در دفاع از خود گفته هیچکس مالک دادههای عمومی نیست و استفاده از آنها حق همه است. 🌐 با این حال، مسیر قانونی Reddit دشوار است، زیرا برخی متهمان در کشورهای دیگر فعالیت دارند و پروندههای مشابه، از جمله شکست شکایت شبکه X (توییتر سابق)، نشان دادهاند که دادگاهها معمولاً در برابر کنترل انحصاری دادهها مقاومت میکنند. ⚠️
۱۴۰۴/۸/۶ ۰۱:۴۵:۳۹ -
آمریکا بررسی شبکههای اجتماعی گردشگران را اجباری میکند
دولت آمریکا قصد دارد پیش از ورود گردشگران، سابقه فعالیت آنها در شبکههای اجتماعی را بررسی کند. اداره گمرک و حفاظت مرزی اعلام کرده این تغییر در چارچوب فرمان اجرایی ژانویه ۲۰۲۵ و با هدف افزایش امنیت ملی پیشنهاد شده و برای نظرخواهی عمومی منتشر شده است. 🛂
بر اساس این طرح، متقاضیان مجوز سفر الکترونیکی ESTA باید حسابهای شبکههای اجتماعی پنج سال گذشته خود را اعلام کنند. این قانون شامل شهروندان کشورهای معاف از ویزا مانند ژاپن، فرانسه، بریتانیا، کرهجنوبی و استرالیا میشود که تاکنون ورود آسانتری به آمریکا داشتند. 📱
همچنین ارائه ایمیلهای ده سال گذشته و اطلاعات هویتی اعضای خانواده متقاضیان الزامی خواهد شد. این سیاست حتی گردشگران عادی را هم در بر میگیرد و محدود به کشورهای خاص نیست. 🧾
کارشناسان هشدار میدهند چنین نظارتی میتواند به کاهش سفر به آمریکا منجر شود؛ موضوعی که با پیشبینی افت گردشگری این کشور در سال ۲۰۲۵ همخوانی دارد. ✈️۱۴۰۴/۹/۲۴ ۱۱:۳۳:۲۶ -
تلگرام با یک میلیارد کاربر، ابزار قدرت در جنگ اطلاعاتی شرق و غرب
پاول دوروف،بنیانگذار میلیاردر تلگرام و متهم در پروندهای قضایی در فرانسه، فاش کرد که سرویسهای اطلاعاتی این کشور از طریق واسطهای از او خواستهاند برخی کانالهای مربوط به کشور مولداوی را پیش از انتخابات ریاستجمهوری سال گذشته این کشور حذف کند تا در پرونده قضاییاش در فرانسه به او کمک کنند.📱🇫🇷 این انتخابات سرنوشت ساز میتوانست مسیر مولداوی را یا به سمت اتحادیه اروپا ببرد یا به سوی روسیه متمایل کند. 🇪🇺🇷🇺
دوروف توضیح داد که ابتدا چند کانال ناقض قوانین تلگرام حذف شدند، اما فهرست دیگری از کانالها ارائه شد که بیشترشان قانونی بودند و فقط مواضعی مخالف دولتهای فرانسه و مولداوی داشتند. 🗳️❌ او این اقدام را دخالت در روند قضایی یا بهرهبرداری سیاسی از وضعیت حقوقی خود در فرانسه دانست. ⚖️
دوروف که سال قبل در فرودگاهی در فرانسه بازداشت شد، اتهامهای سازمانیافته علیه خود را غیرمنطقی توصیف کرده و آنها را رد کرده است. 🚫🇫🇷 تلگرام اکنون بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و در روسیه، اوکراین و جمهوریهای شوروی سابق نقش مهمی ایفا میکند. 🌐📊۱۴۰۴/۷/۸ ۰۹:۳۳:۰۹ -
Wayback Machine زیر تیغ Reddit؛ جنگ دادهها در عصر هوش مصنوعی
Reddit اعلام کرده که دسترسی Wayback Machine، ابزار آرشیو اینترنتی متعلق به سازمان غیرانتفاعی Internet Archive، را به بیشتر بخشهای سایت خود مسدود میکند. این ابزار امکان ذخیره و مشاهده نسخههای قدیمی وبسایتها را فراهم میکند، اما ردیت میگوید برخی شرکتهای هوش مصنوعی از آن برای جمعآوری رایگان پستها و نظرات کاربران و دور زدن هزینههای مجوز استفاده کردهاند. 🤖💰
بر اساس محدودیت جدید، Wayback Machine فقط میتواند صفحه اصلی ردیت را ایندکس کند. این تصمیم بخشی از سیاست ردیت برای کنترل دادههای کاربران و کسب درآمد از آنهاست. ردیت پیشتر با گوگل و OpenAI قراردادهای چندمیلیوندلاری بسته و حتی از استارتاپ Anthropic بهدلیل جمعآوری غیرمجاز دادهها شکایت کرده است. ✅📈۱۴۰۴/۵/۲۲ ۱۳:۱۱:۰۴ -
جزئیات تازه از شکایت ردیت علیه استفاده غیرمجاز از دادهها توسط Anthropic
ردیت از شرکت هوش مصنوعی Anthropic به دلیل استفاده بدون مجوز از پستهای کاربران در آموزش مدلهای هوش مصنوعی شکایت کرد. 📄
این شرکت میگوید Anthropic از سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۰۰هزار بار به محتوای سایتش دسترسی داشته و برخلاف توافقنامه کاربری، دادهها را برای آموزش کلود (Claude) استفاده کرده است. ⚖️
ردیت میگوید Anthropic در ظاهر از اخلاق و قانون حرف میزند، اما در عمل قوانین را نادیده میگیرد و سود میبرد.💰
Anthropic در واکنش گفته: با ادعاهای ردیت مخالفیم و از خودمان دفاع خواهیم کرد. 🧑⚖️
ردیت قبلاً با گوگل و OpenAI توافق کرده بود که محتوایش را در برابر ۶۰ میلیون دلار سالانه در اختیارشان بگذارد. 💵
اما Anthropic ظاهراً بدون توافق سراغ دادهها رفته و حالا باید پاسخگو باشد. ⚠️
صنعت هوش مصنوعی بهشدت درگیر چالش قانونی در مورد استفاده از محتوای محافظتشده شده است.📚۱۴۰۴/۳/۱۷ ۰۰:۴۴:۲۰ -
ردیت، Anthropic را به دادگاه کشاند
📢 Reddit از شرکت Anthropic بهدلیل استفاده غیرمجاز از دادههای کاربران برای آموزش هوش مصنوعی شکایت کرد. ⚖️
📄 ردیت میگوید Anthropic بدون مجوز و بیتوجه به فایل robots.txt، محتوای سایت را جمعآوری و برای آموزش چتبات Claude استفاده کرده است. 🤖
💬 ردیت تأکید کرده فقط با شرکتهایی مثل OpenAI و گوگل قرارداد دارد و Anthropic حاضر به پذیرش این شرایط نشده است. 📜
💰 ردیت خواستار دریافت خسارت مالی و توقف استفاده Anthropic از دادههایش شده است. 🔒
📌 بن لی، مدیر حقوقی ردیت گفته: «اجازه نمیدهیم شرکتهایی مثل Anthropic از محتوای ردیت برای سود میلیاردی سوءاستفاده کنند، بدون احترام به حریم خصوصی کاربران.» 🛡۱۴۰۴/۳/۱۵ ۲۳:۲۹:۳۷ -
Reddit از کار افتاد؛ هزاران کاربر در تاریکی!
📉 پلتفرم اجتماعی Reddit برای هزاران کاربر در سراسر جهان از دسترس خارج شد. 🌐
📊 طبق گزارش وبسایت Downdetector، این اختلال بیش از ۲۹ هزار کاربر را تحتتأثیر قرار داده است. ⏱️
🛠️ ردیت اعلام کرده در حال بررسی مشکل مربوط به خطاهای گسترده در سیستم است. 🔍
📌 تعداد کاربران آسیبدیده ممکن است بیشتر از آمار ثبتشده باشد. ⚠️
📍 این اختلال در حالی رخ داده که Reddit بهتازگی وارد بورس نیویورک شده است. 📈۱۴۰۴/۳/۱۴ ۲۲:۵۷:۰۳ -
هکرهای Lockbit خود قربانی حمله سایبری شدند!
گروه باجافزاری Lockbit، یکی از مشهورترین باندهای باجافزاری جهان، به نظر میرسد قربانی حملهای سایبری شده است. 🌐 یکی از وبسایتهای دارکوب این گروه با پیامی عجیب جایگزین شد:
❝جرم نکنید، جرم بده! xoxo از پراگ!❞ ✨
همراه این پیام، لینکی به دادههای لو رفته منتشر شد که شامل چتهای محرمانه میان هکرهای Lockbit و قربانیان آنها بود که حتی برای چند هزار دلار هم قربانی را تحت فشار قرار میدادند .💬 به گفته کارشناسان، این دادهها «واقعی به نظر میرسند.» 🔍
برخی از سایتهای Lockbit از دسترس خارج شدهاند و پیام «بهزودی فعال میشویم» را نمایش میدهند. 🚫⚡️ هنوز مشخص نیست چه کسی این اطلاعات را افشا کرده یا مسئول حمله است. 🔎
سال گذشته، مقامات بریتانیا و آمریکا با همکاری نیروهای بینالمللی زیرساختهای این گروه را توقیف کردند. اما تنها چند روز بعد، Lockbit با پیامی به صحنه بازگشت:
❝من را نمیتوانید متوقف کنید!❞ ⚡️۱۴۰۴/۲/۲۲ ۱۶:۲۲:۵۱ -
Reddit Answers؛ سلاح جدید ردیت برای جذب کاربران گوگل
ابزار
🔹پلتفرم Reddit یکی از بزرگترین پلتفرمهای اجتماعی گفتوگومحور است که کاربران آن در جوامع تخصصی، نظرات، تجربهها و تحلیلهای خود را درباره موضوعات متنوعی از فناوری تا سرگرمی، آموزش، سلامت و سیاست به اشتراک میگذارند.📝
اکنون ردیت با معرفی ابزار Reddit Answers، گامی مهم برای پاسخدهی سریع، دقیق و واقعی به کاربران جستجوگر برداشته است. این ابزار هوشمصنوعی، پستهای معتبر را تحلیل و خلاصه کرده و تجربهای سادهتر از جستجوی سنتی ارائه میدهد.🔍🤖
با بیش از یک میلیون کاربر هفتگی، گسترش جهانی و برنامهریزی برای ادغام در هسته اپ، ردیت تلاش میکند مخاطبان جستجوگر را مستقیماً جذب کند؛ حتی بدون وابستگی کامل به گوگل.📊
این استراتژی همزمان با رشد ۳۱٪ کاربران فعال و جهش درآمد، جایگاه ردیت را در بازار پلتفرمهای محتوامحور تقویت کرده است.۱۴۰۴/۲/۱۵ ۱۴:۳۴:۴۳ -
برکناری مشاور امنیتی ترامپ پس از افشای چت نظامی در سیگنال
⚠️🧨🕵️♂️
مایک والتز، مشاور امنیت ملی ترامپ، پس از افشای چتهای محرمانه درباره حملات یمن در اپلیکیشن سیگنال، به همراه معاونش برکنار میشود. این اشتباه زمانی رخ داد که او بهاشتباه سردبیر آتلانتیک را به گروهی شامل مقامات ارشد امنیتی افزود.🔥
لورا لومر، چهره افراطی، مدعی نقشآفرینی در این اخراجها شده است. اما وزیر دفاع که اطلاعات حساسی را منتشر کرده، همچنان در جایگاه خود باقیمانده و این موضوع اعتراض دموکراتها را برانگیخته است.۱۴۰۴/۲/۱۲ ۲۱:۰۱:۳۷ -
افتضاح جدید وزیر دفاع آمریکا با نصب اپلیکیشن سیگنال روی کامپیوترهای دولتی
پیت هگست، وزیر دفاع آمریکا، به خاطر استفاده غیرمجاز از اپلیکیشن پیامرسان سیگنال روی رایانههای وزارت دفاع آمریکا دوباره خبرساز شد. طبق گزارشها، او برای نصب سیگنال روی کامپیوتر اداری از یک خط اینترنت ناامن بدون کنترلهای امنیتی استفاده کرده که برخلاف قوانین پنتاگون است. همچنین مشخص شده شماره موبایل شخصی او، که به سیگنال متصل بود، به راحتی از سایتهایی مثل Google Maps قابل پیدا کردن بوده و کارشناسان هشدار دادهاند که احتمالاً گوشی او هدف جاسوسافزارهایی مانند پگاسوس قرار گرفته است.
پیش از این نیز هگست به اشتباه طرحهای جنگی یمن را به سردبیر یک رسانه فرستاده و اطلاعات حساس را از طریق سیگنال با خانوادهاش به اشتراک گذاشته بود. به علاوه، استفاده از سیگنال به دلیل حذف خودکار پیامها ممکن است قوانین مربوط به حفظ سوابق دولتی آمریکا را هم نقض کند.۱۴۰۴/۲/۸ ۲۱:۵۵:۳۵ -
نشت اطلاعاتی گسترده در یک اپلیکیشن نظارت بر کارکنان
بیش از ۲۱ میلیون تصویر از صفحهنمایش کارکنان توسط اپلیکیشن نظارتی WorkComposer بهصورت ناخواسته در فضای اینترنت منتشر شد. این اپ، که با بیش از ۲۰۰ هزار شرکت همکاری دارد، هر چند دقیقه یکبار از کامپیوتر کارکنان عکس میگیرد و این تصاویر شامل اطلاعات حساس، مکالمات داخلی و حتی اطلاعات شخصی میشود. این تصاویر روی فضای ذخیرهسازی ناامن آمازون قرار گرفته بودند. با وجود اینکه این اطلاعات اکنون جمعآوری شدهاند، کارشناسان هشدار میدهند که چنین نظارتهایی نهتنها امنیت بلکه سلامت روان کارکنان را هم تهدید میکند. منتقدان معتقدند شرکتهایی مانند WorkComposer نباید چنین دسترسی گستردهای به اطلاعات کارکنان داشته باشند.
نشت این تصاویر میتواند اطلاعات حساس کارمندان را در معرض خطر هک و سوء استفاده قرار دهد.۱۴۰۴/۲/۶ ۰۰:۰۳:۴۲ -
مصاحبه جنجالی وزیر دفاع آمریکا درباره افشای اطلاعات محرمانه
پیت هگزث، وزیر دفاع آمریکا و مجری سابق شبکه فاکسنیوز، در مصاحبهای تلویزیونی با فاکس به شدت از خود دفاع کرد؛ آن هم در شرایطی که به دلیل افشای اطلاعات نظامی حساس از طریق چتهای خصوصی، درگیر یک رسوایی بزرگ است. او در پاسخ به گزارش نیویورک تایمز که مدعی است او اطلاعات محرمانهای مثل زمان حملات هوایی به یمن را با نزدیکانش به اشتراک گذاشته، موضوع را بیاهمیت جلوه داد و آن را “اخبار قدیمی” خواند. هگزث همچنین کارکنانی را که از پنتاگون اخراج شدهاند، متهم به درز اطلاعات برای ضربه زدن به دولت ترامپ کرد. با وجود این، کارشناسان میگویند اگر شخص دیگری چنین اطلاعاتی را فاش کرده بود، احتمالاً با مجازات سنگینی روبهرو میشد. حالا گمانهزنیها درباره احتمال برکناری او از سوی ترامپ بالا گرفته، اما تا وقتی فاکسنیوز از او حمایت میکند، جایگاهش فعلاً محفوظ به نظر میرسد.
۱۴۰۴/۲/۴ ۰۰:۰۵:۴۳ -
افشای دوباره اطلاعات محرمانه توسط وزیر دفاع آمریکا در یک گروه خانوادگی
وزیر دفاع آمریکا، پیت هگست، بار دیگر با استفاده از پیامرسان سیگنال اطلاعاتی درباره حملات به یمن را در یک گروه خانوادگی منتشر کرده است. این اقدام با وجود ممنوعیت استفاده از اپهای رمزنگاریشده برای امور نظامی انجام شده و با انتقاد شدید کارشناسان امنیتی روبهرو شده است. در حالیکه دولت میگوید اطلاعات طبقهبندیشدهای فاش نشده، دو مشاور نزدیک او بهدلیل نشت اطلاعات برکنار شدهاند. این رفتارها موجب نگرانی درباره کاهش شفافیت و افزایش ریسک امنیتی در دولت جدید شده است.
۱۴۰۴/۲/۲ ۲۰:۲۱:۵۹ -
هک سیستم اطلاعاتی اوراکل و سرقت اطلاعات مشتریان
شرکت اوراکل، غول نرمافزاری آمریکا، از نفوذ هکرها به سیستم رایانهای و سرقت اطلاعات ورود مشتریان خبر داد. این دومین حادثه امنیتی این شرکت در طول یک ماه اخیر است که منجر به افشای اطلاعات مشتریان شده است.
۱۴۰۴/۱/۱۵ ۰۱:۴۵:۱۵ -
فشار ایلان ماسک به مدیرعامل Reddit در جریان اعتراضات
ایلان ماسک در جریان اعتراضات کاربران reddit علیه او، به دلیل انجام سلام نازیگونه در یک رویداد، بهطور خصوصی به مدیرعامل reddit برای سانسور محتوا علیه خود فشار آورده است.
بر اساس گزارش The Verge، ماسک در این مدت با استیو هافمن، مدیرعامل reddit، در ارتباط بوده و سعی کرده است منتقدان خود را ساکت کند. این در حالی است که ماسک خود پیشتر لینکهای رقبا را از X حذف کرده بود.
مدیران reddit از تأثیر ماسک بر تصمیمات پلتفرم انتقاد کردند.
کاربران reddit، این فشار را نمونهای از قدرت نفوذ ماسک در فناوری و سیاست دانستند.
گزارشها حاکی از اخراج یک کارمند تسلا به دلیل اعتراض به شوخیهای ماسک درباره نازیهاست.
با توجه به نفوذ ماسک در دولت آمریکا و ارتباطش با ترامپ، نگرانیها درباره قدرت روزافزون او در سیاست و فناوری افزایش یافته است.۱۴۰۴/۱/۱۳ ۱۶:۱۸:۴۸ -
شرکت های چینی در پی جذب کارمندان اخراجی دولت آمریکا
یک شبکه از شرکت های فناوری چینی تلاش میکنند کارمندان دولت آمریکا که اخیراً اخراج شدهاند را جذب کنند. این شرکتها با انتشار آگهیهای استخدامی در وبسایتهای مختلف، افرادی با سابقه کار در دولت و سازمانهای دولتی را هدف قرار دادهاند. تحلیلگران هشدار میدهند این اقدام ممکن است برای جمعآوری اطلاعات محرمانه و جاسوسی باشد.
۱۴۰۴/۱/۶ ۲۰:۴۳:۰۶ -
اسپیسایکس به دنبال ارتقای شبکه اطلاعاتی سازمان هوانوردی آمریکا
شرکت اسپیسایکس در تلاش است با استفاده از ترمینالهای اینترنت ماهوارهای استارلینک، شبکههای فناوری اطلاعات سازمان هوانوردی فدرال آمریکا را سرعت بخشد.
۱۴۰۳/۱۲/۷ ۰۵:۰۱:۲۵ -
ردیت در آستانه راهاندازی محتوای پولی با هدف افزایش درآمد
ردیت با هدف افزایش درآمد، در حال آزمایش مدل محتوای پولی است. استیو هافمن مدیرعامل این پلتفرم اجتماعی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۵ زیرگروههای پولی راهاندازی خواهد شد. این استراتژی پس از عرضه عمومی سهام شرکت و با هدف تولید بازگشت سرمایه برای سهامداران صورت میگیرد. ردیت پیشتر نیز با فروش اشتراک طلایی و ورود به توافقنامههای لایسنس با شرکتهای فناوری، تلاشهای درآمدزایی خود را آغاز کرده بود.
۱۴۰۳/۱۱/۲۷ ۰۲:۱۶:۱۰



