• افشاگری Reddit: شرکت‌ها داده کاربران را دزدیدند و به OpenAI فروختند!

    پلتفرم Reddit شکایتی تازه علیه چند شرکت جمع‌آوری داده‌های اینترنتی مطرح کرده است. ⚖️ این شکایت در نیویورک ثبت شده و شرکت‌های Perplexity AI، SerpApi، Oxylabs و AWMProxy را متهم می‌کند که با نقض قوانین Reddit و از طریق روش‌های غیرمستقیم، داده‌های کاربران را استخراج و سپس به شرکت‌هایی مانند OpenAI و Meta فروخته‌اند. 💾 Reddit پیش‌تر نیز از شرکت Anthropic شکایت کرده بود، زیرا پس از قول توقف اسکرپینگ، بیش از ۱۰۰ هزار بار دیگر از سایت بازدید کرده بود. 🚫 شرکت Oxylabs در دفاع از خود گفته هیچ‌کس مالک داده‌های عمومی نیست و استفاده از آن‌ها حق همه است. 🌐 با این حال، مسیر قانونی Reddit دشوار است، زیرا برخی متهمان در کشورهای دیگر فعالیت دارند و پرونده‌های مشابه، از جمله شکست شکایت شبکه X (توییتر سابق)، نشان داده‌اند که دادگاه‌ها معمولاً در برابر کنترل انحصاری داده‌ها مقاومت می‌کنند. ⚠️

    ۱۴۰۴/۸/۶ ۰۱:۴۵:۳۹
  • Wayback Machine زیر تیغ Reddit؛ جنگ داده‌ها در عصر هوش مصنوعی

    Reddit اعلام کرده که دسترسی Wayback Machine، ابزار آرشیو اینترنتی متعلق به سازمان غیرانتفاعی Internet Archive، را به بیشتر بخش‌های سایت خود مسدود می‌کند. این ابزار امکان ذخیره و مشاهده نسخه‌های قدیمی وب‌سایت‌ها را فراهم می‌کند، اما ردیت می‌گوید برخی شرکت‌های هوش مصنوعی از آن برای جمع‌آوری رایگان پست‌ها و نظرات کاربران و دور زدن هزینه‌های مجوز استفاده کرده‌اند. 🤖💰
    بر اساس محدودیت جدید، Wayback Machine فقط می‌تواند صفحه اصلی ردیت را ایندکس کند. این تصمیم بخشی از سیاست ردیت برای کنترل داده‌های کاربران و کسب درآمد از آن‌هاست. ردیت پیش‌تر با گوگل و OpenAI قراردادهای چندمیلیون‌دلاری بسته و حتی از استارتاپ Anthropic به‌دلیل جمع‌آوری غیرمجاز داده‌ها شکایت کرده است. ✅📈

    ۱۴۰۴/۵/۲۲ ۱۳:۱۱:۰۴
  • جزئیات تازه از شکایت ردیت علیه استفاده غیرمجاز از داده‌ها توسط Anthropic

    ردیت از شرکت هوش مصنوعی Anthropic به دلیل استفاده بدون مجوز از پست‌های کاربران در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی شکایت کرد. 📄
    این شرکت می‌گوید Anthropic از سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۰۰هزار بار به محتوای سایتش دسترسی داشته و برخلاف توافق‌نامه کاربری، داده‌ها را برای آموزش کلود (Claude) استفاده کرده است. ⚖️
    ردیت می‌گوید Anthropic در ظاهر از اخلاق و قانون حرف می‌زند، اما در عمل قوانین را نادیده می‌گیرد و سود می‌برد.💰
    Anthropic در واکنش گفته: با ادعاهای ردیت مخالفیم و از خودمان دفاع خواهیم کرد. 🧑‍⚖️
    ردیت قبلاً با گوگل و OpenAI توافق کرده بود که محتوایش را در برابر ۶۰ میلیون دلار سالانه در اختیارشان بگذارد. 💵
    اما Anthropic ظاهراً بدون توافق سراغ داده‌ها رفته و حالا باید پاسخگو باشد. ⚠️
    صنعت هوش مصنوعی به‌شدت درگیر چالش قانونی در مورد استفاده از محتوای محافظت‌شده شده است.📚

    ۱۴۰۴/۳/۱۷ ۰۰:۴۴:۲۰
  • ردیت، Anthropic را به دادگاه کشاند

    📢 Reddit از شرکت Anthropic به‌دلیل استفاده غیرمجاز از داده‌های کاربران برای آموزش هوش مصنوعی شکایت کرد. ⚖️
    📄 ردیت می‌گوید Anthropic بدون مجوز و بی‌توجه به فایل robots.txt، محتوای سایت را جمع‌آوری و برای آموزش چت‌بات Claude استفاده کرده است. 🤖
    💬 ردیت تأکید کرده فقط با شرکت‌هایی مثل OpenAI و گوگل قرارداد دارد و Anthropic حاضر به پذیرش این شرایط نشده است. 📜
    💰 ردیت خواستار دریافت خسارت مالی و توقف استفاده Anthropic از داده‌هایش شده است. 🔒
    📌 بن لی، مدیر حقوقی ردیت گفته: «اجازه نمی‌دهیم شرکت‌هایی مثل Anthropic از محتوای ردیت برای سود میلیاردی سوءاستفاده کنند، بدون احترام به حریم خصوصی کاربران.» 🛡

    ۱۴۰۴/۳/۱۵ ۲۳:۲۹:۳۷
  • Reddit از کار افتاد؛ هزاران کاربر در تاریکی!

    📉 پلتفرم اجتماعی Reddit برای هزاران کاربر در سراسر جهان از دسترس خارج شد. 🌐
    📊 طبق گزارش وب‌سایت Downdetector، این اختلال بیش از ۲۹ هزار کاربر را تحت‌تأثیر قرار داده است. ⏱️
    🛠️ ردیت اعلام کرده در حال بررسی مشکل مربوط به خطاهای گسترده در سیستم است. 🔍
    📌 تعداد کاربران آسیب‌دیده ممکن است بیشتر از آمار ثبت‌شده باشد. ⚠️
    📍 این اختلال در حالی رخ داده که Reddit به‌تازگی وارد بورس نیویورک شده است. 📈

    ۱۴۰۴/۳/۱۴ ۲۲:۵۷:۰۳
  • فشار ایلان ماسک به مدیرعامل Reddit در جریان اعتراضات

    ایلان ماسک در جریان اعتراضات کاربران reddit علیه او، به دلیل انجام سلام نازی‌گونه در یک رویداد، به‌طور خصوصی به مدیرعامل reddit برای سانسور محتوا علیه خود فشار آورده است.
    بر اساس گزارش The Verge، ماسک در این مدت با استیو هافمن، مدیرعامل reddit، در ارتباط بوده و سعی کرده است منتقدان خود را ساکت کند. این در حالی است که ماسک خود پیش‌تر لینک‌های رقبا را از X حذف کرده بود.

    مدیران reddit از تأثیر ماسک بر تصمیمات پلتفرم انتقاد کردند.
    کاربران reddit، این فشار را نمونه‌ای از قدرت نفوذ ماسک در فناوری و سیاست دانستند.
    گزارش‌ها حاکی از اخراج یک کارمند تسلا به دلیل اعتراض به شوخی‌های ماسک درباره نازی‌هاست.

    با توجه به نفوذ ماسک در دولت آمریکا و ارتباطش با ترامپ، نگرانی‌ها درباره قدرت روزافزون او در سیاست و فناوری افزایش یافته است.

    ۱۴۰۴/۱/۱۳ ۱۶:۱۸:۴۸
  • ردیت در آستانه راه‌اندازی محتوای پولی با هدف افزایش درآمد

    ردیت با هدف افزایش درآمد، در حال آزمایش مدل محتوای پولی است. استیو هافمن مدیرعامل این پلتفرم اجتماعی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۵ زیرگروه‌های پولی راه‌اندازی خواهد شد. این استراتژی پس از عرضه عمومی سهام شرکت و با هدف تولید بازگشت سرمایه برای سهامداران صورت می‌گیرد. ردیت پیش‌تر نیز با فروش اشتراک طلایی و ورود به توافقنامه‌های لایسنس با شرکت‌های فناوری، تلاش‌های درآمدزایی خود را آغاز کرده بود.

    ۱۴۰۳/۱۱/۲۷ ۰۲:۱۶:۱۰
  • Reddit Answers؛ سلاح جدید ردیت برای جذب کاربران گوگل

    ابزار

    🔹‌پلتفرم Reddit یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی گفت‌وگومحور است که کاربران آن در جوامع تخصصی، نظرات، تجربه‌ها و تحلیل‌های خود را درباره موضوعات متنوعی از فناوری تا سرگرمی، آموزش، سلامت و سیاست به اشتراک می‌گذارند.📝
    اکنون ردیت با معرفی ابزار Reddit Answers، گامی مهم برای پاسخ‌دهی سریع، دقیق و واقعی به کاربران جستجوگر برداشته است. این ابزار هوش‌مصنوعی، پست‌های معتبر را تحلیل و خلاصه کرده و تجربه‌ای ساده‌تر از جستجوی سنتی ارائه می‌دهد.🔍🤖
    با بیش از یک میلیون کاربر هفتگی، گسترش جهانی و برنامه‌ریزی برای ادغام در هسته اپ، ردیت تلاش می‌کند مخاطبان جستجوگر را مستقیماً جذب کند؛ حتی بدون وابستگی کامل به گوگل.📊
    این استراتژی هم‌زمان با رشد ۳۱٪ کاربران فعال و جهش درآمد، جایگاه ردیت را در بازار پلتفرم‌های محتوامحور تقویت کرده است.

    ۱۴۰۴/۲/۱۵ ۱۴:۳۴:۴۳