-
افشاگری Reddit: شرکتها داده کاربران را دزدیدند و به OpenAI فروختند!
پلتفرم Reddit شکایتی تازه علیه چند شرکت جمعآوری دادههای اینترنتی مطرح کرده است. ⚖️ این شکایت در نیویورک ثبت شده و شرکتهای Perplexity AI، SerpApi، Oxylabs و AWMProxy را متهم میکند که با نقض قوانین Reddit و از طریق روشهای غیرمستقیم، دادههای کاربران را استخراج و سپس به شرکتهایی مانند OpenAI و Meta فروختهاند. 💾 Reddit پیشتر نیز از شرکت Anthropic شکایت کرده بود، زیرا پس از قول توقف اسکرپینگ، بیش از ۱۰۰ هزار بار دیگر از سایت بازدید کرده بود. 🚫 شرکت Oxylabs در دفاع از خود گفته هیچکس مالک دادههای عمومی نیست و استفاده از آنها حق همه است. 🌐 با این حال، مسیر قانونی Reddit دشوار است، زیرا برخی متهمان در کشورهای دیگر فعالیت دارند و پروندههای مشابه، از جمله شکست شکایت شبکه X (توییتر سابق)، نشان دادهاند که دادگاهها معمولاً در برابر کنترل انحصاری دادهها مقاومت میکنند. ⚠️
۱۴۰۴/۸/۶ ۰۱:۴۵:۳۹ -
Waymo در پی استفاده از دادههای دوربینهای داخلی خودروهای خودران برای آموزش هوش مصنوعی
شرکت Waymo ممکن است از ویدیوهای دوربینهای داخل خودروهای خودران برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی و نمایش تبلیغات استفاده کند. این اطلاعات میتواند شامل چهره و رفتار مسافران باشد.
طبق سیاست حفظ حریم خصوصی جدید، کاربران میتوانند با استفاده از گزینه عدم رضایت، مانع استفاده از دادههایشان شوند، اما نگرانیهایی درباره شفافیت و امنیت این دادهها وجود دارد.
این شرکت که تحت مالکیت گوگل است، با وجود گسترش سریع در آمریکا، هنوز سودده نیست و احتمالا به دنبال درآمدزایی از دادههای کاربران است.۱۴۰۴/۱/۱۹ ۲۱:۳۸:۳۹ -
افشای گسترده جمعآوری اطلاعات شخصی کاربران اینترنت توسط شرکت تبلیغاتی
شرکت تبلیغاتی Publicis با استفاده از نرمافزار CoreAI اطلاعات شخصی گستردهای از ۹۱ درصد کاربران اینترنت جمعآوری میکند. این شرکت با تحلیل رفتار مصرفکنندگان، از جزئیات زندگی شخصی افراد مانند خریدها، علایق و درآمد آنها مطلع میشود و از این اطلاعات برای تبلیغات هدفمند استفاده میکند. متخصصان حریم خصوصی این اقدام را خطرناک و نیازمند نظارت قانونی میدانند.
۱۴۰۳/۱۲/۲۵ ۱۶:۰۶:۰۹



