استارشیپ اسپیس‌ایکس آماده سفر به مریخ با ربات انسان‌نمای تسلا

۱۴۰۳/۱۲/۲۵ ۱۱:۲۲:۲۷


ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس‌ایکس در اظهاراتی جدید برنامه‌های خود برای سفر به مریخ را تشریح کرده است. وی اعلام کرده که استارشیپ در پایان سال آینده به مریخ سفر خواهد کرد و ربات انسان‌نمای Optimus تسلا را نیز با خود خواهد برد.
ماسک همچنین درباره زمان فرود انسان‌ها روی مریخ اظهار نظر کرده و سال ۲۰۲۹ را به عنوان زودترین زمان ممکن و سال ۲۰۳۱ را به عنوان زمان محتمل‌تر مطرح کرده است.
این پروژه برای اسپیس‌ایکس که در حال حاضر در بخش پرتاب ماهواره با موشک فالکون ۹ پیشرو است، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. استارشیپ بخش مهمی از استراتژی این شرکت برای توسعه کسب و کار پرتاب ماهواره و همچنین تحقق رویای مستعمره‌سازی مریخ محسوب می‌شود. /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir