انفجار استارشیپ اسپیس‌ایکس؛ علل فنی و آمادگی برای پرتاب بعدی

۱۴۰۳/۱۲/۶ ۲۳:۱۰:۴۶


اسپیس‌ایکس در گزارشی تفصیلی، جزئیات انفجار استارشیپ در آزمایش ماه ژانویه را تشریح کرد. پرتاب اولیه راکت بدون مشکل آغاز شد و سیستم سوپر هوی موفق به جداسازی و بازگشت به برج پرتاب شد.
مشکلات حدود دو دقیقه پس از روشن شدن موتورهای استارشیپ آغاز شد. مشاهده چندین جرقه در بخش عقبی راکت و افزایش فشار، نشان‌دهنده نشت سوخت بود. آتش‌سوزی‌های مداوم منجر به خاموشی اضطراری موتورها و قطع ارتباط با فضاپیما شد.
شرکت علت اصلی را ارتعاشات بیش از حد انتظار دانسته که باعث فشار بر سیستم پیشرانش شد. سیستم امنیتی درنهایت منجر به انهدام فضاپیما شد.
اسپیس‌ایکس اعلام کرده با اصلاح خطوط سوخت، تنظیم دمای پیشران و افزودن سیستم‌های تهویه، آمادگی پرتاب بعدی را دارد و منتظر مجوز سازمان هوانوردی است. /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir