جنگ تجاری با چین، بازار خودروهای برقی آمریکا را فلج کرد!

۱۴۰۴/۷/۲۸ ۰۲:۰۹:۳۵

صنعت خودروهای برقی در ایالات متحده با چالش‌های جدی روبرو است. کاهش حمایت‌های دولتی در دوران ترامپ و وجود جنگ تجاری، فشار زیادی بر روی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان این خودروها به وجود آورده است. جنرال موتورز اخیراً اعلام کرد که به دلیل افت ارزش عملیات EV خود، با زیانی ۱.۶ میلیارد دلاری در گزارش مالی خود روبرو خواهد شد. فورد نیز اعلام کرد که به جای تولید مدل‌های کاملاً برقی، بر روی الکتریکی کردن جزئی تمرکز خواهد کرد. در مقیاس جهانی، فروش خودروهای برقی رکورد ۲.۱ میلیون خودرو را در سپتامبر ثبت کرده است. این موفقیت بخشی به دلیل تقاضای بالای خریداران آمریکایی پیش از پایان اعتبار اعتبار مالیاتی خودروهای برقی بوده و بخش دیگری به فروش قوی در چین بستگی دارد. چین به عنوان پیشتاز بازار خودروهای برقی در دنیا عمل می‌کند، با حمایت مستمر دولت از طریق یارانه‌ها و مشوق‌های زیرساختی. صادرات خودروهای برقی نیز در چین به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. در اروپا نیز تقاضا برای خودروهای برقی در حال افزایش است و کشورهای اروپایی مشوق‌های مالیاتی زیادی را برای این صنعت ارائه می‌دهند. در نتیجه، ایالات متحده به سرعت در حال از دست دادن موقعیت خود در بازار جهانی خودروهای برقی است. با انقضای اعتبار مالیاتی خودروهای برقی و تشدید جنگ تجاری با چین، چشم‌انداز روشنی برای این صنعت در آمریکا وجود ندارد. اگر ایالات متحده به سرعت به خودروهای انرژی جدید روی نیاورد، می‌تواند به یک تأمین‌کننده تنها وسایل نقلیه گازسوز تبدیل شود. /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir