اکتیویژن "Call of Duty: WWII" را به دلیل هکهای خطرناک غیرقابل دسترس کرد
شرکت بزرگ بازیسازی اکتیویژن اخیراً تصمیم به غیرقابل دسترس کردن بازی "Call of Duty: WWII" گرفته است. این اقدام بهدلیل گزارشهایی مبنی بر هک شدن تعدادی از بازیکنان در حین بازی انجام شده است. هکرها از یک آسیبپذیری در نسخه خاصی از بازی سوءاستفاده کردهاند که به آن "اجرا از راه دور" (RCE) گفته میشود. این نوع آسیبپذیری به هکرها اجازه میدهد تا بدافزار را در دستگاه قربانی نصب کنند و کنترل آن را به دست بگیرند. اکتیویژن اعلام کرده است که در حال بررسی این مشکل و ارائه پچ برای رفع آن است. در حال حاضر، نسخههای بازی در فروشگاه مایکروسافت و Game Pass بهطور موقت غیرقابل دسترس هستند. این اولین بار نیست که اکتیویژن با مشکلات هک مواجه میشود. در سالهای اخیر، این شرکت با چندین مورد هک و سوءاستفاده از سیستمهای امنیتی خود روبهرو بوده است. به همین دلیل، برخی از شرکتهای بازیسازی به تقویت تیمهای امنیت سایبری خود پرداختهاند، اما اکتیویژن با تعدادی از اخراجها در این زمینه مواجه شده است. /



