نصب آنتنهای استارلینک در چهار سفارتخانه ایتالیا برای آزمایش
دولت ایتالیا در راستای تضمین ارتباطات رمزنگاری شده میان مقامات دولتی، دیپلماتها و نیروهای دفاعی در مناطق پرخطر، اقدام به نصب آنتنهای Starlink در چهار سفارتخانه خود کرده است.
لوکا چیریانی، وزیر روابط پارلمانی ایتالیا، اعلام کرد که این آنتنها در سفارتخانههای بورکینافاسو، بنگلادش، لبنان و ایران نصب شدهاند، اما در حال حاضر فعال نیستند.
این اقدام با واکنش منتقدان سیاسی مواجه شده که نگران واگذاری قرارداد امنیت ملی به یک کارآفرین خارجی هستند. چیریانی تأکید کرده که هیچ واگذاری زیرساخت حیاتی به Starlink صورت نگرفته است.
Starlink که بخشی از شرکت SpaceX است، با داشتن ۶۷۰۰ ماهواره فعال، بازیگر اصلی در این حوزه محسوب میشود. منابع خبری از مذاکرات برای یک قرارداد ۵ ساله به ارزش ۱.۵ میلیارد یورو خبر دادهاند. /



