• OnePlus Pad 3 با باتری غول‌پیکر و هوش مصنوعی از راه رسید

    وان‌پلاس از تبلت جدید OnePlus Pad 3 رونمایی کرد؛ دستگاهی باریک با باتری قدرتمند ۱۲٬۱۴۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژر سریع ۸۰ واتی درون جعبه. 🔋
    این تبلت مجهز به نمایشگر ۱۳.۲ اینچی ۳.۴K با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، تراشه Snapdragon 8 Elite، رم ۱۲ و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی است. 💻
    سیستم‌عامل OxygenOS 15 همراه با قابلیت‌های متنوع هوش مصنوعی و ابزارهایی برای بهره‌وری بیشتر، تجربه‌ای شبیه لپ‌تاپ را فراهم می‌کند. 🤖 عرضه رسمی با قیمت ۶۹۹.۹۹ دلار انجام می‌شود. 🎯

    ۱۴۰۴/۳/۲۰ ۱۲:۲۶:۱۳
  • WWDC 2025؛ از اپلیکیشن‌های هوشمند تا مدیریت باتری

    🍏 کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل (WWDC 2025) دوشنبه آغاز می‌شود و تمرکز اصلی آن روی نسخه جدید iOS خواهد بود. 📱
    🎨 طراحی iOS 19 (یا شاید iOS 26 طبق نام‌گذاری جدید) قرار است بزرگ‌ترین تغییر ظاهری از زمان iOS 7 باشد. طراحی شفاف، آیکون‌های دایره‌ای و الهام‌گرفته از visionOS در راه‌اند. ✨
    🎮 اپ گیمینگ جدید جایگزین Game Center می‌شود و امکاناتی مثل چالش دوستان و دستاوردها را فراهم می‌کند. 🎯
    🧠 استفاده از هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌های مختلف مثل Health، Messages، و مدیریت باتری بهبود می‌یابد. 🤖
    🎧 ایرپادها ویژگی‌هایی مثل ترجمه هم‌زمان، ژست‌های حرکتی جدید، توقف خودکار هنگام خواب، و کنترل دوربین دریافت خواهند کرد. 🎙️
    ✍️ Apple Pencil نیز از نوشتار عربی و خوشنویسی دیجیتال پشتیبانی خواهد کرد. 🖋️
    📺 سیستم‌عامل‌های دیگر مثل macOS و tvOS هم به‌روزرسانی‌های گرافیکی و کاربری دریافت می‌کنند. 🌐
    🚫 امسال احتمال زیادی وجود دارد که خبری از معرفی سخت‌افزار جدید نباشد، اما شاید ویژگی‌هایی برای Vision Pro و دستگاه‌های خانه هوشمند معرفی شوند. 🏠

    ۱۴۰۴/۳/۱۷ ۲۰:۴۴:۱۸
  • آیفون‌ها متحد شدند؛ رشد چشمگیر نصب iOS 18

    اپل اعلام کرد بیش از ۸۲٪ از آیفون‌های سازگار اکنون iOS 18 را اجرا می‌کنند. 📈
    این رقم از ۶۸٪ در ژانویه رشد داشته است. 📊
    📱 همچنین ۸۸٪ از آیفون‌های ۴ سال اخیر نیز این نسخه را اجرا می‌کنند. 📳
    📟 در مورد آیپدها، ۷۱٪ از دستگاه‌های سازگار iPadOS 18 دارند، و این عدد برای مدل‌های ۴ سال اخیر ۸۱٪ است.
    📢 معرفی نسخه جدید iOS با احتمال نام iOS 26، دوشنبه در WWDC 2025 انجام خواهد شد. ⏰
    📺 پخش زنده از سایت اپل در دسترس است.

    ۱۴۰۴/۳/۱۷ ۰۰:۲۳:۰۰
  • خودروهای برقی، نیروگاه‌های آینده می‌شوند؟

    🔋 خودروهای برقی اغلب در خانه یا محل کار، پارک و به شارژر متصل‌اند، اما از باتری‌شان استفاده نمی‌شود. 🚗
    ⚡️ استارتاپ Volteras سیستمی ساخته که به کمک شارژرهای دوطرفه، خودروها در ساعات اوج مصرف، بخشی از برق را به خانه یا شبکه برق برگردانند. 🔁
    📉 سپس همان مقدار برق در ساعات کم‌مصرف، بدون اطلاع مصرف‌کننده دوباره شارژ می‌شود. 🔄
    📱 کاربر می‌تواند تنظیم کند که مثلاً همیشه باتری حداقل ۷۰٪ شارژ باشد یا تا ساعتی خاص آماده حرکت باشد. هوش مصنوعی باتری را بر اساس این تنظیمات مدیریت می‌کند. 🧠
    🧩 سیستم فقط بخش کوچکی از ظرفیت باتری را در اختیار شبکه می‌گذارد تا عمر باتری حفظ و خودرو همیشه آماده حرکت باشد. 🔒
    💰 مالک خودرو در ازای همکاری، بدون دخالت دستی از شرکت برق ، پول یا تخفیف می‌گیرد.
    🌐 Volteras با بیش از ۳۰ خودروساز از جمله تسلا، فورد، ولوو و بی‌ام‌و همکاری دارد و تا پایان سال ۹۰٪ بازار جهانی خودروهای متصل را پوشش می‌دهد. 🌍
    مدیرعامل آن می‌گوید: باتری خودرو فقط منبع حرکت نیست، بلکه قلب آینده شبکه برق است. 💡

    ۱۴۰۴/۳/۱۳ ۰۲:۵۴:۲۵
  • از iOS 19 خبری نیست؛ iOS 26 در راه است!

    🍏 اپل نام سیستم‌عامل‌های خود را تغییر می‌دهد و به‌جای iOS 19، نسخه جدید iOS 26 خواهد بود تا با سال میلادی هماهنگ شود. 📆📱
    💻 این تغییر شامل iPadOS، macOS و حتی visionOS هم می‌شود؛ مثلاً visionOS از نسخه 2 به 26 می‌رسد. 👓🖥️
    🎨 طراحی رابط کاربری جدید با آیکون‌های گردتر و هماهنگ‌تر خواهد بود تا تجربه کاربری یکپارچه‌تری ایجاد شود. 🧩📲
    🧠 اپل ممکن است هوش مصنوعی شرکت‌هایی مثل OpenAI را به سیستم خود اضافه کند و قابلیت ترجمه زنده برای ایرپاد ارائه دهد. 🎧🤖
    📅 جزئیات بیشتر در رویداد WWDC در تاریخ ۹ ژوئن اعلام خواهد شد. 🗓️🚀

    ۱۴۰۴/۳/۹ ۰۱:۰۲:۰۱
  • معمای همکاری اپل و علی‌بابا زیر ذره‌بین کنگره

    📱 گزارش نیویورک‌تایمز خبر داده که دولت ترامپ و اعضای کنگره آمریکا در حال بررسی توافق جدیدی بین اپل و علی‌بابا هستند؛ توافقی که قرار است قابلیت‌های هوش مصنوعی علی‌بابا را به آیفون‌های عرضه‌شده در چین اضافه کند. 🇺🇸🤖🇨🇳
    مقام‌های آمریکایی از اپل خواسته‌اند توضیح دهد چه داده‌هایی با علی‌بابا به اشتراک گذاشته می‌شود و آیا در برابر دولت چین تعهداتی داده یا نه؛ اما مدیران اپل نتوانسته‌اند پاسخ روشنی بدهند. ❓🔍
    جالب آن‌که این توافق را فقط علی‌بابا تأیید کرده و اپل هنوز واکنشی رسمی نشان نداده است. این ماجرا در ادامه تنش‌های تجاری آمریکا و چین، چالشی تازه برای اپل محسوب می‌شود. 📉🌍

    ۱۴۰۴/۳/۶ ۱۱:۳۷:۵۷
  • لیتیوم؛ طلای سفید دنیای فناوری

    🔋 لیتیوم فلزی سبک و کلیدی در ساخت باتری‌های قابل شارژ است؛ از گوشی و لپ‌تاپ تا خودروهای برقی و سیستم‌های ذخیره انرژی. 📱🚗⚡ امروزه از آن به‌عنوان نفت قرن ۲۱ یاد می‌شود! 🌍
    این فلز ارزشمند یا از آب شور نمک‌زارها استخراج می‌شود یا از سنگ‌های معدنی خاص.
    بزرگ‌ترین منابع آن در بولیوی، آرژانتین، شیلی، استرالیا و چین قرار دارد. 🇦🇷🇨🇱🇨🇳
    ایران هم اخیراً با کشف یک ذخیره بزرگ در استان همدان، وارد رقابت جهانی شده و احتمالاً به جمع ۱۰ کشور نخست دارای ذخایر لیتیوم می‌پیوندد. 🇮🇷
    شرکت معدنی Rio Tinto با همکاری دولت شیلی پروژه بزرگی را در منطقه ماریکونگا آغاز کرده است؛ نخستین پروژه مهم لیتیوم این کشور پس از سال‌ها رکود. 🇨🇱🔋
    در این پروژه از فناوری نوین و سبز استخراج مستقیم لیتیوم (DLE) استفاده می‌شود که آب کمتری مصرف می‌کند و بهره‌وری بالاتری دارد. 🌱💧
    Rio Tinto تا ۹۰۰ میلیون دلار روی این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کند تا شیلی را دوباره به یکی از قطب‌های جهانی لیتیوم تبدیل کند. 📈⚙️
    〽️ رقابت برای تسلط بر آینده انرژی پاک، وارد مرحله‌ای جدید شده است!

    ۱۴۰۴/۳/۵ ۱۵:۲۲:۳۵
  • قوانین ایمنی تازه برای مسافران پروازهای آمریکایی

    ✈️ شرکت هواپیمایی Southwest اعلام کرد از ۲۸ می، استفاده از شارژرهای همراه (مثل پاوربانک یا قاب‌های شارژ موبایل) باید در طول پرواز کاملاً در دید باشد و نه داخل کیف یا ساک. 🔋👀
    این تصمیم به‌دلیل افزایش آتش‌سوزی باتری‌های لیتیوم‌یونی در پروازها گرفته شده و هدف اصلی آن حفظ ایمنی مسافران و کارکنان است. 🔥🧯
    شارژرهایی که استفاده نمی‌شوند می‌توانند در کیف دستی بمانند، اما اگر به دستگاهی وصل هستند، باید از کیف خارج شده و دیده شوند. 🎒✅
    برخی شرکت‌های دیگر مثل Singapore Airlines و Korean Air نیز محدودیت‌های مشابهی برای پاوربانک‌ها وضع کرده‌اند. 🌏📵

    ۱۴۰۴/۳/۵ ۱۴:۰۹:۱۱
  • زیر فشار باتری و خودرو برقی؛ سکه پنی از چرخه پولی حذف می‌شود

    🔋 افزایش تقاضا برای فلز روی در فناوری‌های نو مانند باتری‌های جدید، خودروهای برقی و تجهیزات الکترونیکی باعث رشد شدید قیمت آن شده است. روی حالا در ساخت انرژی پاک، قطعات سبک خودرو و بردهای دیجیتال کاربرد کلیدی دارد. ⚙️🚗📱
    در این شرایط، تولید پنی که از ۹۷.۵٪ روی ساخته می‌شود، دیگر توجیه اقتصادی ندارد. هر پنی حدود ۴ سنت هزینه دارد؛ یعنی ۴ برابر ارزش واقعی‌اش. 💸🪙
    وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که تولید پنی متوقف می‌شود و آخرین سفارش‌ها تا اوایل ۲۰۲۶ پاسخ‌گو خواهند بود. پس از آن، فروشگاه‌ها باید مبالغ نقدی را به نزدیک‌ترین ۵ سنت گرد کنند. 🛑💵
    دولت با این تصمیم سالانه ۵۶ میلیون دلار صرفه‌جویی خواهد داشت. از طرفی، استفاده از پنی هم کاهش یافته و یک‌سوم آمریکایی‌ها دیگر از آن استفاده نمی‌کنند. 📉👛
    در دنیایی که فلزات ارزشمند در خدمت فناوری هستند، حذف پنی بیش از یک تصمیم مالی، نشانه‌ای از گذار به آینده‌ای فناورانه‌تر است. 🌐♻️

    ۱۴۰۴/۳/۵ ۰۲:۳۸:۴۸
  • اپل زیر فشار؛ آیا تولید در آمریکا شدنی است؟

    📱 تلاش ترامپ برای بازگرداندن تولید آیفون به آمریکا با چالش‌های حقوقی و اقتصادی بزرگ روبه‌رو است. او تهدید کرده بود که اگر اپل آیفون‌ها را در آمریکا تولید نکند، باید ۲۵٪ تعرفه وارداتی بپردازد. ⚠️🇺🇸
    وزیر بازرگانی آمریکا، گفته بود که مونتاژ آیفون شامل میلیون‌ها پیچ کوچک است که در آمریکا باید با بازوی رباتیک و به‌صورت خودکار انجام شود و این می‌تواند برای تکنسین‌ها و برق‌کاران فرصت شغلی ایجاد کند. 🔧🤖 اما تیم کوک پاسخ داده این سطح از اتوماسیون هنوز ممکن نیست و نیاز به فناوری دقیق‌تری دارد. 🤖🔩
    کارشناسان معتقدند ترامپ ممکن است از قانون اختیارات اقتصادی در شرایط اضطراری (IEEPA) برای اعمال این تعرفه استفاده کند، اما این موضوع از نظر قانونی مبهم است و ممکن است رقبا را در موقعیت بهتری قرار دهد. ⚖️📉
    در صورت اعمال تعرفه، قیمت آیفون ممکن است به ۳۵۰۰ دلار برسد و فشار مالی زیادی به مصرف‌کنندگان وارد شود. 📈💸 کارشناسان می‌گویند این مسیر نه‌تنها غیرعملی، بلکه برای مصرف‌کننده آمریکایی زیان‌بار است. 🚫🇺🇸

    ۱۴۰۴/۳/۳ ۲۳:۳۸:۳۶
  • ترامپ علیه اپل؛ تهدید به تعرفه ۲۵ درصدی!

    📱 ترامپ اپل را تهدید کرد در صورت ادامه تولید آیفون در خارج از آمریکا، باید ۲۵٪ تعرفه بپردازد. او در Truth Social نوشت: «آیفون‌های فروخته‌شده در آمریکا باید در خود آمریکا ساخته شوند، نه هند یا جای دیگر.» ⚠️🇺🇸
    این تهدید پس از اعلام سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری فاکس‌کان در هند مطرح شد؛ اقدامی که در راستای انتقال بخشی از تولید اپل از چین به هند است. 🇮🇳🛠️
    تیم کوک ، مدیرعامل اپل ، تایید کرده بود که بخش زیادی از آیفون‌های فروخته‌شده در آمریکا، ساخت هند خواهند بود. ترامپ اخیراً Walmart را هم به دلیل دور زدن تعرفه‌ها هدف قرار داده است. 💼📉

    ۱۴۰۴/۳/۳ ۱۹:۱۷:۱۸
  • ربات‌های شکارچی در کف دریا؛ آینده باتری‌ها از اعماق می‌آید!

    🌊 آمریکا به‌زودی ممکن است اجازه استخراج گنج‌های معدنی از اعماق دریاهای اطراف ساموآ در اقیانوس آرام جنوبی را بدهد! این تصمیم پس از درخواست استارتاپ Impossible Metals اعلام شده ⚙️📜
    🤖 این شرکت یک ربات زیردریایی خودران طراحی کرده که با چنگک‌های مکانیکی ، گره‌های فلزی سرشار از نیکل، کبالت و مس را بدون آسیب مستقیم جمع‌آوری می‌کند. 🪨🦾
    این گره ها یکی از منابع مهم برای استخراج فلزات مورد نیاز باتری‌های خودروهای برقی و فناوری‌های نوین به حساب می‌آیند.
    اما دانشمندان نگران‌اند؛ می‌گویند این منابع میلیون‌ها سال زمان برده‌اند تا شکل بگیرند و هر آسیبی به کف دریا، ممکن است تا ۵۰ سال یا بیشتر قابل جبران نباشد! 🌫️🐚

    ۱۴۰۴/۳/۱ ۲۳:۴۸:۵۲
  • آزادسازی خرید کتاب صوتی اسپاتیفای در آیفون

    🎧📚 اسپاتیفای اعلام کرد که کاربران آیفون در آمریکا اکنون می‌توانند کتاب‌های صوتی را مستقیماً درون اپلیکیشن خریداری کنند. 🎶
    این تغییر پس از حکم دادگاه آمریکا که اپل را از دریافت کارمزد خریدهای خارج از اپ استور منع کرد، اعمال شد. ⚖️
    اسپاتیفای در سال ۲۰۲۲ امکان خرید کتاب‌های صوتی را به دلیل قوانین سخت‌گیرانه اپل حذف کرده بود، اما اکنون این محدودیت برطرف شده است. ✅

    ۱۴۰۴/۲/۳۱ ۱۷:۱۲:۴۲
  • جنرال موتورز و LG به‌دنبال تولید باتری‌های ارزان‌تر برای خودروهای برقی

    🚗 جنرال موتورز و شریک باتری‌سازی خود LG Energy Solution قصد دارند از سال ۲۰۲۸ تولید تجاری باتری‌های لیتیوم منگنز (LMR) را در آمریکا آغاز کنند. 🌐🔋
    ✅ این باتری‌ها ارزان‌تر و کارآمدتر از باتری‌های نیکل فعلی هستند و بردی بیش از ۴۰۰ مایل در هر شارژ برای خودروهای برقی ارائه می‌دهند. 🚀🔋
    📉 جنرال موتورز با این فناوری هزینه‌های باتری را به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد و به‌دنبال رسیدن به قیمت برابر با خودروهای بنزینی است. 🌱💰

    ۱۴۰۴/۲/۳۰ ۰۱:۱۲:۳۶
  • آیفون؛ ساخت هند، فروش آمریکا

    📱 واردات گوشی‌های هوشمند به آمریکا در ماه مارس ۳۰٪ افزایش یافت. 🌐 اپل، سامسونگ و موتورولا با عجله دستگاه‌های بیشتری وارد کردند تا از تعرفه‌های سنگین جلوگیری کنند. 🚫
    ✈️ اپل ۲ میلیارد دلار آیفون از هند ارسال کرد و بیشتر آیفون‌های فروخته‌شده در آمریکا از هند خواهند بود. 🇮🇳📦 این رشد نشان‌دهنده تلاش شرکت‌ها برای کاهش وابستگی به چین و تنوع زنجیره تأمین است.

    ۱۴۰۴/۲/۲۹ ۱۸:۲۵:۵۶
  • ترامپ: آیفون را در آمریکا بسازید

    🚨 ترامپ در یک نشست تجاری در دوحه از اپل خواست تولید آیفون را از هند به آمریکا بازگرداند.📱او گفت تیم کوک باید تولید را در آمریکا افزایش دهد، نه در هند که به گفته او “یکی از کشورهای با تعرفه‌های بالا” است. 🇮🇳
    اپل قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد دلاری طی چهار سال در آمریکا تولید را گسترش دهد و ۲۰,۰۰۰ شغل ایجاد کند. 👷‍♂️🏗️
    🔧 هند اخیراً پروژه ۴۳۵ میلیون دلاری فاکس‌کان برای تولید تراشه‌های اپل را تأیید کرد، اما ترامپ تأکید دارد تولید در آمریکا باشد. 🚀🇺🇸

    ۱۴۰۴/۲/۲۸ ۲۲:۲۱:۴۸
  • هشدار آمریکا درباره همکاری اپل و علی‌بابا

    🚨 دولت ترامپ نگران توافق اپل با علی‌بابا برای استفاده از هوش مصنوعی این شرکت چینی در آیفون‌های چین است. 📱 مقامات آمریکایی معتقدند این توافق می‌تواند به تقویت توانایی‌های هوش مصنوعی چین، گسترش ربات‌های گفتگو با سانسور و افزایش وابستگی اپل به قوانین پکن منجر شود. 🇨🇳🤖
    ✅ علی‌بابا در فوریه تأیید کرد که با اپل برای ارائه خدمات هوش مصنوعی در آیفون‌های چین همکاری می‌کند. این همکاری برای علی‌بابا یک موفقیت بزرگ در بازار رقابتی هوش مصنوعی چین محسوب می‌شود. 🌐

    ۱۴۰۴/۲/۲۸ ۱۷:۱۷:۰۲
  • اپل CarPlay Ultra را معرفی کرد؛ اطلاعات کامل خودرو روی داشبورد شما

    🚗 اپل نسخه جدید CarPlay خود به نام «CarPlay Ultra» را معرفی کرد.این نسخه جدید ابتدا در خودروهای استون مارتین در آمریکا و کانادا فعال می‌شود. 📍📱 این سیستم جدید که به‌طور بی‌سیم با آیفون کار می‌کند، نمایشگر اصلی و داشبورد دیجیتال خودرو را به خود اختصاص می‌دهد. 🚘 سرعت، مصرف سوخت، اطلاعات سفر و حتی دمای آب خودرو را نمایش می‌دهد. همچنین امکان کنترل برخی تنظیمات خودرو با آیفون ۱۲ یا جدیدتر فراهم شده است. 📲🔧
    اپل اعلام کرده برندهای هیوندای، کیا و جنسیس نیز به این سیستم می‌پیوندند. 🚙 این اقدام اپل رقابت را با Google’s Android Auto شدیدتر می‌کند.
    🤖 در همین هفته، گوگل اعلام کرد که هوش مصنوعی Gemini را به Android Auto اضافه می‌کند. 🌐🚦

    ۱۴۰۴/۲/۲۶ ۲۳:۳۱:۵۹
  • اپل و برنامه‌های آینده: آیفون تاشو و فناوری‌های جدید

    🍏 مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، در آخرین گزارش خود اعلام کرده که اپل برنامه‌های مهمی برای سال ۲۰۲۷ دارد. این برنامه‌ها شامل عرضه اولین آیفون تاشو 📱، یک دستگاه فوق‌العاده نازک با صفحه شیشه‌ای خمیده و بدون بریدگی، و همچنین عینک‌های هوشمند جدید 👓 است.
    گورمن همچنین به احتمال معرفی ربات‌های هوشمندی اشاره کرده که به صفحه نمایش آیپد متصل می‌شوند. با این حال، او تأکید دارد که این تاریخ‌ها ممکن است تغییر کنند. 📅
    او در پاسخ به برخی ابهامات درباره تاریخ عرضه آیفون تاشو گفت که همچنان برنامه‌ریزی برای پایان سال ۲۰۲۶ بوده و فروش عمده آن در سال ۲۰۲۷ آغاز خواهد شد. 🍏

    ۱۴۰۴/۲/۲۴ ۱۶:۲۹:۵۸
  • اپل به دنبال افزایش قیمت آیفون‌های جدید؛ تعرفه‌های چین یا ویژگی‌های جدید؟

    📱📈اپل قصد دارد قیمت آیفون‌های جدید خود را که پاییز امسال عرضه می‌شوند، افزایش دهد 📈 اما به دنبال آن است تا این افزایش قیمت را به تعرفه‌های تجاری چین مرتبط نکند! 🚫🇨🇳 به‌جای آن، اپل ممکن است این افزایش را با ویژگی‌های جدید و طراحی‌های پیشرفته، از جمله بدنه فوق‌العاده نازک، توجیه کند. 🌟
    🔹 سهام اپل در معاملات پیش‌گشایش بازار ۷٪ رشد کرد 📊، پس از آنکه آمریکا و چین توافق کردند تعرفه‌های متقابل را به‌طور موقت کاهش دهند. 📉🤝 اما واردات چین همچنان با ۳۰٪ تعرفه در آمریکا مواجه خواهد بود. 💸
    🔹 اپل اعلام کرده است که تعرفه‌ها می‌توانند ۹۰۰ میلیون دلار به هزینه‌های سه‌ماهه دوم اضافه کنند 💰 و این شرکت در تلاش است تولید بیشتری را از چین به هند منتقل کند. 🇮🇳📦
    🔹 آیفون ۱۶ ارزان‌ترین مدل با قیمت ۷۹۹ دلار عرضه شد 💵 اما طبق پیش‌بینی‌ها، ممکن است قیمت آن با تعرفه‌ها به ۱۱۴۲ دلار برسد! 🚨

    ۱۴۰۴/۲/۲۳ ۱۶:۱۷:۱۴
  • نرم‌افزارهای Breathe: کلید موفقیت در بازار پرسرعت خودروهای چین

    🚗 بازار خودروی چین با سرعت سرسام‌آور در حال تغییر است. مدل‌های جدید در ۱۸ ماه عرضه می‌شوند، در حالی که خودروسازان غربی به ۴ سال زمان نیاز دارند. 🌏⏳
    🔋 استارتاپ Breathe با جذب ۲۱ میلیون دلار سرمایه، نرم‌افزاری توسعه داده که عمر و سرعت شارژ باتری‌ها را بهبود می‌بخشد. 🚀 اولین محصول آن، زمان شارژ موبایل Oppo را ۲۷٪ کاهش داده و به Volvo کمک کرده تا ES90 را از ۱۰٪ به ۸۰٪ در ۲۰ دقیقه شارژ کند. ⚡

    ۱۴۰۴/۲/۱۸ ۲۳:۳۶:۳۸
  • اپل آیفون ۱۸ را دو مرحله‌ای عرضه می‌کند!

    📱⏳🌏 مدل‌های Pro در پاییز ۲۰۲۶ عرضه می‌شوند، اما برای نسخه‌های ارزان‌تر باید تا بهار ۲۰۲۷ صبر کرد!
    آیفون تاشو و نسخه جدید باریکتر اپل با نام iPhone 17 Air هم در ۲۰۲۶ در راه‌اند. 🔄
    این تأخیر می‌تواند به‌دلیل برنامه اپل برای کاهش وابستگی تولید به چین و انتقال بخشی از تولید به هند باشد. 🇮🇳⚙️📉

    ۱۴۰۴/۲/۱۶ ۱۳:۲۰:۰۴
  • تیم کوک: تعرفه‌ها هزینه‌ها را بالا می‌برد اما اپل همچنان قدرتمند پیش می‌رود

    ‌مدیرعامل اپل در تماس درآمد فصلی اعلام کرد که اگر تعرفه‌ها در همین سطح باقی بمانند، اپل در فصل سوم با ۹۰۰ میلیون دلار افزایش هزینه روبه‌رو خواهد شد.
    📉 با وجود تأثیر محدود در فصل دوم، تیم کوک ، آینده را به‌دلیل تغییرات سریع در سیاست‌های تجاری غیرقابل پیش‌بینی دانست.
    ‌او اعلام کرد که اپل با جابه‌جایی خطوط تولید به هند و ویتنام در تلاش است تا اثر تعرفه‌ها را کاهش دهد. 🌏 با این حال، شرکت به سرمایه‌گذاری بلندمدت، نوآوری مستمر و حفظ جایگاه خود در بازار جهانی ادامه خواهد داد.

    ۱۴۰۴/۲/۱۵ ۱۰:۲۲:۱۰
  • ریویان تولید کننده خودروهای برقی با انبار باتری، تعرفه‌های ترامپ را دور زد

    ⚡🚚 شرکت ریویان (Rivian) ، تولیدکننده آمریکایی خودروهای برقی مخصوصاً وانت، SUV و ون‌های تجاری، برای کاهش تأثیر تعرفه‌های جدید ترامپ، پیش از انتخابات و کمی پس از آن، حجم زیادی باتری بدون تعرفه از چین و کره‌ جنوبی وارد آمریکا کرده است.
    بیشتر این باتری‌ها برای ون‌هایی هستند که ریویان برای شرکت آمازون تولید می‌کند. 🔋📦
    حرکتی هوشمندانه که فشار قیمتی ناشی از تعرفه‌ها را کم کرده، هرچند همچنان خطر افزایش قیمت خودروها وجود دارد! 📈🚗

    ۱۴۰۴/۲/۱۳ ۲۳:۴۰:۱۳
  • گوگل به دنبال همکاری با اپل برای ادغام هوش مصنوعی Gemini در آیفون

    مدیرعامل گوگل در جریان دادرسی ضد انحصار اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا میانه سال جاری با اپل توافقنامه‌ای برای ادغام فناوری هوش مصنوعی Gemini در گوشی‌های جدید منعقد کند. این اظهارات در جریان محاکمه ضد انحصار گوگل مطرح شده است.

    ۱۴۰۴/۲/۱۱ ۱۹:۳۰:۱۲
  • آغاز تولید آیفون در هند؛ اپل چین را پشت سر می‌گذارد؟

    اپل برای کاهش وابستگی به چین، تولید آیفون را در هند گسترش می‌دهد. کارخانه تاتا در جنوب هند مدل‌های قدیمی‌تر را تولید می‌کند و کارخانه جدید فاکس‌کان به‌زودی مدل‌های آیفون 16 را خواهد ساخت. کارخانه فاکس‌کان تا سال 2027، ۵۰ هزار شغل ایجاد می‌کند. اپل در مارس رکورد صادرات ۲ میلیارد دلاری آیفون از هند به آمریکا را ثبت کرد. در حالی‌که چین ۷۵٪ تولید آیفون را دارد، اپل قصد دارد تا پایان 2026، بیشتر تولیدات بازار آمریکا را به هند منتقل کند.

    ۱۴۰۴/۲/۱۰ ۲۳:۳۱:۴۸
  • فشار تعرفه‌ها و عقب‌ماندگی هوش مصنوعی، اپل را به چالش کشید

    اپل با افت فروش آیفون برای دومین فصل پیاپی روبرو شده و همزمان سرمایه‌گذاران نگران تأخیر در عرضه قابلیت‌های هوش مصنوعی و خطر تعرفه‌های جدید آمریکا بر کالاهای چینی هستند. این مشکلات باعث کاهش ۱۶ درصدی ارزش سهام اپل در سال جاری شده است. اپل در تلاش است با انتقال تولید آیفون به هند و حفظ قیمت محصولات، آسیب تعرفه‌ها را کاهش دهد. در حالی که رقبایی مثل سامسونگ و گوگل پیشرفت‌های زیادی در هوش مصنوعی داشته‌اند، اپل هنوز بسیاری از وعده‌های AI خود را عملی نکرده است. با این حال، فروش خوب آیفون 16e در هند و رشد بخش خدمات باعث شده درآمد کلی اپل همچنان افزایشی باشد.

    ۱۴۰۴/۲/۱۰ ۱۷:۳۹:۲۸
  • تأثیر تعرفه‌های گمرکی بر هزینه‌های تولید باتری خودروهای برقی

    سامسونگ SDI اعلام کرد تعرفه‌های گمرکی آمریکا هزینه تولید باتری خودروهای برقی را افزایش خواهد داد. این شرکت که تولیدکننده باتری برای خودروسازانی مانند بی‌ام‌و، ریویان و جنرال موتورز است، با چالش افزایش هزینه‌های مواد اولیه و قطعات وارداتی مواجه شده است. مدیران شرکت تأکید کردند که این موضوع می‌تواند بر عملکرد آنها تأثیرگذار باشد.

    ۱۴۰۴/۲/۶ ۱۵:۰۵:۱۶
  • اپل می‌خواهد تمام آیفون‌های بازار آمریکا را از هند تأمین کند

    اپل می‌خواهد از سال آینده همه آیفون‌های فروشی در آمریکا را در هند تولید کند تا از وابستگی به چین و تعرفه‌های بالا دوری کند. با اینکه تاکنون سهم هند در تولید آیفون کم بوده، اپل حالا کارخانه‌های Foxconn و Tata را در این کشور گسترش داده است. فقط در ماه مارس، ۲ میلیارد دلار آیفون از هند به آمریکا صادر شد. این تغییر در پی جنگ تجاری و تعرفه‌های دولت ترامپ رخ داده، هرچند اخیراً برخی تعرفه‌ها موقتاً برداشته شده‌اند.

    ۱۴۰۴/۲/۶ ۱۵:۰۵:۱۱
  • دوربین امنیتی بی‌سیم جدید Roku تا دو سال بدون شارژ کار می‌کند

    شرکت Roku دو دوربین بیرونی بی‌سیم معرفی کرده که مدل پیشرفته‌تر آن تا دو سال بدون شارژ کار می‌کند. این دوربین‌ها ساده، ارزان و دارای سنسور حرکتی‌اند و با اپ‌های Roku کنترل می‌شوند. تصاویر به فضای ابری یا کارت حافظه ذخیره می‌شود، اما سیاست‌های حریم خصوصی Roku امکان بررسی فایل‌ها توسط شرکت را مجاز می‌داند. همچنین احتمال دسترسی پلیس به تصاویر در شرایط خاص وجود دارد.

    ۱۴۰۴/۲/۴ ۲۳:۵۱:۱۲
نمایش بیشتر