مایکروسافت قیمت ایکس باکس را دوباره افزایش داد!
مایکروسافت اعلام کرده است که قیمت کنسولهای ایکس باکس را دوباره افزایش میدهد. این تغییرات از تاریخ ۳ اکتبر به اجرا درمیآید و به طور متوسط ۵۰ دلار به قیمتها افزوده خواهد شد. کنسول ایکس باکس سری S با ۵۱۲ گیگابایت حافظه به قیمت ۴۰۰ دلار و ایکس باکس سری X دیجیتال به قیمت ۶۰۰ دلار به فروش خواهد رسید. در عین حال، مدل دیسکخور سری X به ۶۵۰ دلار و نسخه Galaxy Black با حافظه ۲ ترابایتی به ۸۰۰ دلار افزایش قیمت پیدا کرده است.
این افزایش قیمت به شرایط اقتصادی و تعرفههای تجاری مربوط میشود و دومین بار است که در سال جاری قیمتها افزایش مییابند. سونی نیز در ماه اوت قیمت کنسول پلیاستیشن ۵ را افزایش داده و اکنون قیمت آن به ۵۰۰ دلار برای نسخه دیجیتال رسیده است. همچنین نینتندو نیز قیمت کنسولهای سوئیچ خود را افزایش داده، هرچند کنسول سوئیچ ۲ هنوز تحت تأثیر این تغییرات قرار نگرفته است. این موضوع نشاندهنده فشار اقتصادی بر روی گیمرها است و به نظر میرسد که این روند ادامه خواهد داشت. /



