۱۰ درصد سهام اینتل به واشنگتن رسید؛ معاملهای پرحاشیه در دنیای تراشهها
دولت ترامپ به تازگی توافقی با اینتل منعقد کرده که به موجب آن، اینتل باید تصمیمات کلیدی در مورد واحد کارخانهای خود را تحت کنترل دولت نگه دارد. براساس این توافق، دولت آمریکا ۱۰ درصد از سهام اینتل را در اختیار دارد و در صورتی که اینتل تصمیم به جداسازی واحد کارخانهای خود بگیرد، با جریمههای مالی مواجه خواهد شد.این توافق شامل یک حق خرید ۵ درصدی نیز میشود که به دولت اجازه میدهد اگر اینتل کمتر از ۵۱ درصد سهام واحد کارخانهای را در اختیار داشته باشد، سهام بیشتری خریداری کند. اینتل اخیراً ۵.۷ میلیارد دلار نقدی از این توافق دریافت کرده، اما واحد کارخانهای این شرکت با زیان مواجه است و در سه ماهه دوم، ۳.۱ میلیارد دلار زیان عملیاتی گزارش کرده است.تحلیلگران و سرمایهگذاران بارها به جداسازی این واحد اشاره کردهاند، اما این توافق به نظر میرسد که مانع از این اقدام شود. آیا اینتل میتواند با وجود این چالشها به مسیر موفقیت بازگردد؟ /



