هشدار مقامات ایالات متحده درباره حملات سایبری ایران

۱۴۰۴/۴/۱۱ ۰۰:۱۱:۳۳

به گزارش رویترز ، نهادهای امنیتی آمریکا از احتمال افزایش حملات سایبری توسط هکرهای وابسته به ایران علیه شرکت‌ها و زیرساخت‌های حساس این کشور به‌ویژه در حوزه‌های دفاعی مرتبط با اسرائیل خبر داده‌اند. 🛡️
اف‌بی‌آی، آژانس امنیت ملی، مرکز جرائم سایبری وزارت دفاع و بخش سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که اگرچه تاکنون نشانه‌ای از یک کارزار سایبری هماهنگ مشاهده نشده، اما سازمان‌ها باید آمادگی کامل برای مقابله با تهدیدهای احتمالی داشته باشند. ⚠️
به‌رغم آتش‌بس اعلام‌شده و مذاکرات جاری، این احتمال وجود دارد که بازیگران سایبری وابسته به ایران یا گروه‌های هکتیویستی همچنان فعالیت‌های مخرب انجام دهند. 💻
طبق هشدار این نهادها، هکرهای دولتی ایران سابقه سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری، رمزهای عبور ضعیف و همکاری با باج‌افزارها برای سرقت و افشای اطلاعات حساس را دارند. 🔐
در نوامبر ۲۰۲۳ نیز هکرهای منتسب به سپاه پاسداران به سامانه‌های آب و فاضلاب در چند ایالت آمریکا نفوذ کردند؛ هدف این حملات تجهیزاتی بود که ساخت اسرائیل بودند و چند هفته پس از حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل انجام شد. 💧 /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir