-
هشدار مقامات ایالات متحده درباره حملات سایبری ایران
به گزارش رویترز، نهادهای امنیتی آمریکا از احتمال افزایش حملات سایبری هکرهای وابسته به ایران علیه شرکتها و زیرساختهای حساس این کشور بهویژه در حوزههای دفاعی مرتبط با اسرائیل خبر دادند. 🛡️
افبیآی، آژانس امنیت ملی، مرکز جرائم سایبری وزارت دفاع و بخش سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کردند که گرچه هنوز نشانهای از یک کارزار هماهنگ مشاهده نشده، سازمانها باید برای مقابله با تهدیدهای احتمالی آماده باشند. ⚠️
بهرغم آتشبس و مذاکرات جاری، امکان ادامه فعالیتهای مخرب توسط هکرهای وابسته به ایران یا گروههای هکتیویستی وجود دارد. 💻
طبق این هشدار، هکرهای دولتی ایران سابقه سوءاستفاده از آسیبپذیریهای نرمافزاری، رمزهای عبور ضعیف و همکاری با باجافزارها برای سرقت و افشای اطلاعات حساس را دارند. 🔐
در نوامبر ۲۰۲۳ نیز هکرهای منتسب به سپاه پاسداران به سامانههای آب و فاضلاب چند ایالت آمریکا نفوذ کردند؛ هدف این حملات تجهیزات ساخت اسرائیل بود و چند هفته پس از حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل رخ داد. 💧۱۴۰۴/۴/۱۱ ۰۰:۱۱:۳۳



