ترامپ علیه اپل؛ تهدید به تعرفه ۲۵ درصدی!
📱 دونالد ترامپ با حملهای تازه به اپل، این شرکت را تهدید کرد که اگر تولید آیفون را به آمریکا منتقل نکند، باید ۲۵٪ تعرفه گمرکی برای محصولاتش بپردازد. 💼🇺🇸
او در Truth Social نوشت: «مدتهاست به تیم کوک گفتهام آیفونهایی که در آمریکا فروخته میشوند، باید در همین کشور ساخته شوند، نه در هند یا جای دیگر. در غیر این صورت، اپل باید تعرفه پرداخت کند.» ⚠️📲
این تهدید پس از آن مطرح شد که فاکسکان، شریک اصلی تولید اپل، اعلام کرد ۱.۵ میلیارد دلار در هند سرمایهگذاری میکند. 🇮🇳💰
اپل بهدلیل تنشهای تجاری با چین در دوران ریاست جمهوری ترامپ، بهدنبال انتقال بخشی از تولیداتش به هند است. تیم کوک نیز گفته بود که بخش زیادی از آیفونهای فروختهشده در آمریکا، ساخت هند خواهند بود. 🛠️📦
ترامپ اخیراً شرکتهایی مثل اپل و Walmart را به دلیل تلاش برای دور زدن تعرفهها مورد انتقاد قرار داده و خواستار آن شده که هزینهها را خودشان بپردازند، نه مشتریان. 🗣️📉 /



