استاربیس (Starbase) شهر اختصاصی اسپیسایکس شد!
شهروندان منطقه اطراف پایگاه پرتاب SpaceX در جنوب تگزاس با اکثریت قاطع رأی به تأسیس شهر جدیدی به نام استاربیس دادند. این اتفاق با 212 رأی موافق در مقابل تنها 6 رأی مخالف رخ داد که نشان از استقبال ساکنان منطقه دارد.
ایلان ماسک در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که استاربیس اکنون یک شهر رسمی است. اکثر ساکنان این شهر کارکنان SpaceX هستند و در انتخابات شهرداری، سه نفر از کارکنان فعلی و سابق شرکت شامل بابی پدن، جردن باس و جنا پترزلکا به عنوان شهردار و اعضای شورای شهر انتخاب شدند.
SpaceX اعلام کرده که قبلاً مدیریت جادهها، تأسیسات و خدماتی مانند آموزش و مراقبتهای پزشکی را بر عهده داشته است. همچنین به دنبال انتقال اختیارات از سطح شهرستان به شهرداری جدید برای بستن سواحل بوکا چیکا و پارک ایالتی برای پرتاب موشک است.
ماسک سال گذشته مقر اصلی SpaceX را از کالیفرنیا به تگزاس منتقل کرد و دلیل این انتقال را مشکلات امنیتی و مسائل قانونی در کالیفرنیا عنوان کرده بود. /



