استار‌بیس (Starbase) شهر اختصاصی اسپیس‌ایکس شد!

۱۴۰۴/۲/۱۵ ۲۲:۴۰:۴۶


شهروندان منطقه اطراف پایگاه پرتاب SpaceX در جنوب تگزاس با اکثریت قاطع رأی به تأسیس شهر جدیدی به نام استاربیس دادند. این اتفاق با 212 رأی موافق در مقابل تنها 6 رأی مخالف رخ داد که نشان از استقبال ساکنان منطقه دارد.
ایلان ماسک در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که استاربیس اکنون یک شهر رسمی است. اکثر ساکنان این شهر کارکنان SpaceX هستند و در انتخابات شهرداری، سه نفر از کارکنان فعلی و سابق شرکت شامل بابی پدن، جردن باس و جنا پترزلکا به عنوان شهردار و اعضای شورای شهر انتخاب شدند.
SpaceX اعلام کرده که قبلاً مدیریت جاده‌ها، تأسیسات و خدماتی مانند آموزش و مراقبت‌های پزشکی را بر عهده داشته است. همچنین به دنبال انتقال اختیارات از سطح شهرستان به شهرداری جدید برای بستن سواحل بوکا چیکا و پارک ایالتی برای پرتاب موشک است.
ماسک سال گذشته مقر اصلی SpaceX را از کالیفرنیا به تگزاس منتقل کرد و دلیل این انتقال را مشکلات امنیتی و مسائل قانونی در کالیفرنیا عنوان کرده بود. /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir