دادگاه فدرال آمریکا در ماه سپتامبر محاکمهای را علیه شرکت گوگل برگزار خواهد کرد که در آن مقامات ضدانحصار این شرکت را متهم به سوءاستفاده از قدرت در بازار تبلیغات آنلاین میکنند.
وزارت دادگستری آمریکا خواستار فروش بخشی از کسب و کار تبلیغاتی گوگل شده است. این درخواست شامل فروش سامانه مبادله تبلیغاتی و سرویس مدیریت موجودی تبلیغاتی برای ناشران اینترنتی میشود.
قاضی پرونده پیشتر اعلام کرده گوگل سیاستهای ضدرقابتی اتخاذ کرده که به ناشران اینترنتی و کاربران آسیب رسانده است. وکلای گوگل معتقدند چنین اقدامی میتواند به بازار تبلیغات آسیب بزند.
این محاکمه میتواند تأثیر قابل توجهی بر آینده کسب و کار تبلیغات دیجیتال داشته باشد و احتمالاً چند سال طول خواهد کشید. /



