رقابت فضایی داغ شد؛ اروپا به دنبال استقلال از استارلینک

۱۴۰۴/۲/۱۲ ۰۰:۲۲:۵۳


شرکت SES لوکزامبورگ که در زمینه خدمات ماهواره‌ای فعالیت می‌کند، در حال مذاکره با اتحادیه اروپا برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی فضایی است.
این شرکت به دنبال ارائه راهکارهای مکمل برای Starlink است و نه جایگزینی کامل آن. مدیرعامل SES تأکید کرده که دولت‌های اروپایی به دنبال افزایش استقلال در ارتباطات فضایی هستند.
SES هم‌اکنون بیش از 70 ماهواره در مدارهای مختلف دارد و قراردادهایی با ناتو و پنتاگون برای ارتباطات امن دولتی و نظامی منعقد کرده است.
رقابت شرکت‌هایی مانند Starlink، Kuiper آمازون و SpaceSail چین باعث نگرانی اروپا درباره وابستگی به راهکارهای خارجی شده است.
هدف اصلی، ایجاد شبکه‌ای جهانی با قابلیت انعطاف‌پذیری بالا است که وابستگی به یک یا دو ارائه‌دهنده را کاهش دهد. /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir