آغاز تولید آیفون در هند؛ اپل چین را پشت سر میگذارد؟
اپل استراتژی مهمی را برای متنوعسازی زنجیره تولید خود آغاز کرده است. با توجه به تنشهای تجاری میان آمریکا و چین، این شرکت تمرکز خود را بر گسترش تولید در هند معطوف کرده است.
کارخانه Tata Electronics در ایالت تامیل نادو و کارخانه Foxconn در کارناتاکا دو مرکز جدید تولید آیفون هستند که به تازگی فعالیت خود را آغاز کردهاند. این کارخانهها قادر به تولید 300 تا 500 دستگاه آیفون در ساعت هستند.
در حال حاضر، چین بیش از 75 درصد از تولید جهانی آیفون را بر عهده دارد، اما هند سهم 18 درصدی در این زمینه دارد. اپل برنامه دارد تا پایان سال 2026، تولید اکثر آیفونهای فروخته شده در آمریکا را به کارخانههای هندی منتقل کند.
این استراتژی نه تنها به کاهش وابستگی به چین کمک میکند، بلکه فرصتهای شغلی قابل توجهی را نیز در هند ایجاد خواهد کرد. پیشبینی میشود کارخانه Foxconn در زمان تکمیل کامل، حدود 50 هزار شغل ایجاد کند. /



