اپل با هدف دور زدن تعرفه‌های گمرکی، محموله‌های آیفون را از هند به آمریکا منتقل می‌کند

۱۴۰۴/۱/۲۲ ۱۳:۲۷:۰۱


اپل در راستای کاهش وابستگی به تولید در چین و جلوگیری از تعرفه‌های سنگین گمرکی، استراتژی جدیدی را در پیش گرفته است. این شرکت با انتقال بخشی از تولید به هند، موفق شده است حدود ۶۰۰ تن آیفون معادل ۱.۵ میلیون دستگاه را به آمریکا منتقل کند.
همکاری با مقامات هندی برای کاهش زمان ترخیص گمرکی در فرودگاه چنای از ۳۰ ساعت به ۶ ساعت، یکی از اقدامات کلیدی اپل بوده است. این شرکت همچنین تولید خود را در کارخانه فاکسکان با افزایش کارگران و فعالیت در روزهای تعطیل افزایش داده است.
تنوع‌بخشی به زنجیره تولید و کاهش وابستگی به چین، استراتژی اصلی اپل محسوب می‌شود. در حال حاضر، حدود ۲۰ درصد از آیفون‌های وارداتی به آمریکا از هند تأمین می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود این روند در آینده افزایش یابد.
دولت هند نیز با حمایت از این روند، تسهیلات لازم را برای اپل فراهم کرده است. افزایش ارزش محموله‌های صادراتی فاکسکون از هند به آمریکا، نشان‌دهنده موفقیت این استراتژی است. /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir