استفاده از ماهواره‌های جاسوسی برای نظارت بر مرز آمریکا و مکزیک

۱۴۰۴/۱/۸ ۱۴:۳۳:۴۴


دولت ایالات متحده در راستای سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی، دو سازمان اطلاعاتی ملی را برای نظارت ماهواره‌ای بر مرز آمریکا و مکزیک بسیج کرده است.
سازمان‌های اطلاعاتی NGA و NRO که زیرمجموعه وزارت دفاع هستند، مأموریت یافته‌اند تا با استفاده از ماهواره‌های جاسوسی و فناوری‌های پیشرفته، نظارت بر مرز جنوبی را تقویت کنند.
این اقدام بخشی از برنامه گسترده دولت ترامپ برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی و کارتل‌های مواد مخدر است که شامل استقرار نیرو و استفاده از هوش مصنوعی می‌شود.
شرکت‌های فناوری دفاعی مانند Palantir و Anduril نیز در این طرح مشارکت دارند و با ایجاد سیستم‌های نظارتی پیشرفته، به دنبال ایجاد یک «دیوار دیجیتال» در کنار دیوار فیزیکی مرزی هستند.
با وجود تأکید مقامات بر رعایت قوانین و حریم خصوصی شهروندان، برخی کارشناسان نگران گسترش نظارت بر شهروندان آمریکایی هستند. /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir