پشیمانی مدیرعامل سابق اوبر از توقف پروژه رانندگی خودران
پروژه رانندگی خودران اوبر داستانی پیچیده از فرصتهای از دست رفته است. ترویس کالانیک، بنیانگذار و مدیرعامل سابق اوبر، در اظهاراتی صریح اعلام کرد که توقف پروژه خودران شرکت اشتباهی راهبردی بوده است.
در زمان توقف پروژه، اوبر تنها اندکی از Waymo عقبتر بود و به گفته کالانیک، در آستانه پیشی گرفتن از این رقیب قرار داشت. شرکت در سال ۲۰۲۰ واحد خودران خود را به Aurora واگذار کرد، تصمیمی که در آن زمان به دلیل هزینههای بالا منطقی به نظر میرسید.
اکنون Waymo در بازارهای مختلفی مانند خلیج سان فرانسیسکو، لسآنجلس و فینیکس فعال است و حتی با اوبر نیز همکاری میکند. با این حال، آینده همکاریهای تجاری همواره نامشخص است و ممکن است اوبر در صورت قطع همکاری با Waymo در موقعیت دشواری قرار گیرد. /



