موج اخراج گسترده در صنعت فناوری همچنان ادامه دارد
در سال ۲۰۲۵ میلادی، صنعت فناوری همچنان با موج گسترده اخراج نیرو مواجه است. بررسیها نشان میدهد که بیش از ۲۲ هزار کارمند تنها در دو ماه نخست سال جاری از کار بیکار شدهاند.
شرکتهای بزرگ فناوری مانند Salesforce با اخراج بیش از ۱۰۰۰ کارمند، Workday با کاهش ۸.۵ درصدی نیروی انسانی و HPE با حذف ۵ درصد از کارکنان خود، استراتژی کاهش هزینه و افزایش بهرهوری را دنبال میکنند.
این روند اخراج عمدتاً با هدف تمرکز بر فناوریهای نوظهور مانند هوش مصنوعی و اتوماسیون صورت میگیرد. برخی شرکتها مانند Google و Starbucks در حال بازسازی ساختار سازمانی خود هستند.
استارتاپها و شرکتهای کوچک نیز از این روند مستثنی نیستند. شرکتهایی مانند Cruise، Bird و Sprinklr بخش قابل توجهی از نیروی کار خود را کاهش دادهاند. /



