مایکروسافت ظرفیت مراکز داده خود را کاهش می‌دهد

۱۴۰۳/۱۲/۷ ۱۹:۲۸:۵۴


مایکروسافت، غول فناوری جهانی، اخیراً تصمیم به کاهش ظرفیت مراکز داده خود گرفته است. براساس گزارش بلومبرگ، این شرکت قراردادهای اجاره با چندین ارائه‌دهنده مرکز داده را لغو کرده که معادل ظرفیت دو مرکز داده است.
این اقدام سوالات مهمی را درباره استراتژی آینده مایکروسافت در حوزه هوش مصنوعی مطرح می‌کند. در حالی که این شرکت ظرفیت خود را کاهش می‌دهد، سایر شرکت‌ها همچنان در حال سرمایه‌گذاری گسترده در زیرساخت‌های مراکز داده هستند.
در مقابل، برخی از رقبا و شرکای صنعت اقدامات متفاوتی انجام می‌دهند. برای مثال، پروژه استارگیت با همکاری اوپن‌ای، اوراکل و سافت‌بانک، سرمایه‌گذاری تا ۵۰۰ میلیارد دلاری در مراکز داده را برنامه‌ریزی کرده است. /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir