استرالیا نرم‌افزارهای کسپرسکی را به دلیل ریسک امنیتی ممنوع کرد

۱۴۰۳/۱۲/۶ ۲۲:۱۶:۳۶


استرالیا تصمیم به ممنوعیت کامل نرم‌افزارهای امنیتی شرکت کسپرسکی در سیستم‌های دولتی گرفته است. این تصمیم پس از تحلیل دقیق تهدیدات امنیتی توسط وزارت کشور این کشور اتخاذ شده است.
استفان فاستر، مسئول وزارت کشور استرالیا، دلیل این تصمیم را وجود خطرات جاسوسی، مداخله خارجی و احتمال خرابکاری اعلام کرده است. دستگاه‌های دولتی تا اول آوریل فرصت دارند تمام نرم‌افزارهای کسپرسکی را از سیستم‌های خود حذف کنند.
این اقدام در راستای سیاست‌های کشورهای عضو پیمان اطلاعاتی Five Eyes است که پیش از این آمریکا، کانادا و انگلستان نیز محدودیت‌هایی را علیه این شرکت روسی اعمال کرده‌اند. آمریکا در ژوئن ۲۰۲۴ ممنوعیت سراسری علیه کسپرسکی اعلام کرد که منجر به خروج این شرکت از بازار آمریکا شد.
کسپرسکی که یک شرکت امنیت سایبری روسی است، پیش از این برنامه تعطیلی دفاتر خود در انگلستان را نیز اعلام کرده بود. /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir