اپل اولین چیپ مودم اختصاصی خود را معرفی کرد
اپل گام مهمی در توسعه فناوری موبایل برداشته است با رونمایی از اولین چیپ مودم اختصاصی خود که در آیفون ۱۶e معرفی شده است. این دستاورد فنی نشاندهنده استراتژی بلندمدت اپل برای کاهش وابستگی به تولیدکنندگان خارجی چیپ است.
زیرسیستم C1 با استفاده از فناوری پیشرفته ۴ و ۷ نانومتری طراحی شده و قابلیت ارتباط با ۱۸۰ اپراتور در ۵۵ کشور را دارد. این چیپ نه تنها عملکرد شبکه را بهبود میبخشد، بلکه عمر باتری را نیز افزایش میدهد.
مدیران اپل تأکید کردهاند که هدف آنها رقابت با سایر تولیدکنندگان نیست، بلکه ایجاد راهکاری اختصاصی برای محصولات خود است. این چیپ قابلیتهای جدیدی مانند مدیریت ترافیک داده و اتصال ماهوارهای را نیز ارائه میدهد. /



