-
اتحاد تاریخی اینتل و انویدیا برای ساخت تراشههای هیبریدی
انویدیا و اینتل تصمیم گرفتهاند با همکاری هم تراشههای جدیدی بسازند که پردازنده (CPU) و کارت گرافیک (GPU) را یکجا داشته باشد (SoC). 💻 انویدیا برای این همکاری ۵ میلیارد دلار در اینتل سرمایهگذاری کرده و همین موضوع میتواند وضعیت اینتل را بهتر کند. 💰
مدیرعامل انویدیا گفته هدف اصلی این است که هم مراکز داده قویتر ساخته شوند و هم لپتاپها و کامپیوترهایی تولید شوند که هم قدرت بیشتری دارند و هم برق کمتری مصرف میکنند. 🔋
این تراشهها به زودی عرضه نمیشوند و کارشناسان میگویند دستکم ۲ تا ۳ سال طول میکشد تا به بازار برسند. ⏳ این همکاری رقابت با شرکت AMD را بیشتر میکند؛ شرکتی که مدتهاست روی تراشههای ترکیبی کار میکند. 🎮
انویدیا همچنان روی پردازندههای ARM برنامه دارد که احتمالاً تا سال ۲۰۲۶ آماده میشوند. 📱 اینتل هم روی نسل تازه پردازندهها و کارتهای گرافیک خودش کار میکند. 🖥️
به گفته دو شرکت، این همکاری پروژههای جداگانهشان را متوقف نمیکند و میتواند در آینده لپتاپهای قویتر و ارزانتری را وارد بازار کند. ✅۱۴۰۴/۶/۳۱ ۰۰:۱۲:۰۸



