-
اینتل با تراشه جدید Panther Lake وارد عصر تازهای از سرعت و قدرت شد!
شش ماه پس از آغاز مدیریت «لیپ-بو تان» برای نوسازی اینتل، این شرکت از پردازنده جدید خود با نام Panther Lake رونمایی کرد. 💻
این تراشه نخستین محصول ساختهشده با فناوری پیشرفته ۱۸A است که در کارخانه آریزونای آمریکا تولید میشود و تا پایان امسال به بازار میآید. 🇺🇸 تان گفت این نسل تازه، آغاز دورهای جدید در دنیای محاسبات است و به بازسازی و نوآوری در اینتل کمک میکند. 🚀
همچنین اینتل از پردازنده سرور Xeon 6+ با همین فناوری رونمایی کرد که اوایل ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد. 🖥️ فناوری ۱۸A سرعت پردازش بالاتر، مصرف انرژی کمتر و تراکم بیشتر تراشهها را به همراه دارد و رقابت اینتل را با شرکتهای آسیایی تقویت میکند. ⚙️۱۴۰۴/۷/۲۰ ۰۹:۲۲:۳۳ -
Oxmiq Labs وارد رقابت GPUهای هوش مصنوعی شد
استارتاپ Oxmiq Labs به رهبری راجا کادوری، از مدیران سابق اینتل، اعلام کرده که میخواهد فناوری پردازندههای گرافیکی مخصوص هوش مصنوعی را بهصورت مجوزی به شرکتها ارائه دهد و برای این کار ۲۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. 💡💰
این فناوری از رباتهای کوچک تا ابررایانههای ابری قابل استفاده است و میتواند برنامههای نوشتهشده برای انویدیا را بدون نیاز به تغییر، روی سختافزارهای دیگر اجرا کند. ✅🔧
Oxmiq میگوید بهجای ساخت تراشههای گرانقیمت، فقط روی طراحی و فروش فناوری تمرکز میکند و هدفش این است که مثل شرکت معروف Arm، به هسته اصلی نسل بعدی پردازندهها تبدیل شود. 🎯📈۱۴۰۴/۵/۱۶ ۱۰:۲۵:۵۸



