• نگاهی به آخرین تحولات دنیای حمل‌ونقل

    🚗 در هفته ای که گذشت:
    شرکت Carma از اوبر بابت نقض ۵ پتنت ثبت‌شده در حوزه سیستم تطبیق مسافر و خودرو شکایت کرده؛ وکلا این پرونده را بسیار پیچیده ارزیابی کرده‌اند. ⚖️
    استارتاپ Bedrock Robotics ، در حال توسعه کیت خودران برای تجهیزات سنگین عمرانی است. 🏗️
    Volteras نیز با جذب ۱۱.۱ میلیون دلار به توسعه فناوری اتصال خودروهای برقی به شبکه برق ادامه می‌دهد. 🔋
    در حوزه خودروهای خودران، ربات پله‌نورد Rivr بسته‌ها را از ون تا در منزل می‌رساند؛ این پروژه آزمایشی در آستین آغاز شده است. 📬.
    Zoox دومین فراخوان نرم‌افزاری ماه را بعد از برخورد یک رباتاکسی با اسکوتر انجام داد. 🤖
    و اما سایبرتراک! ده‌ها دستگاه بدون فروش در دیترویت انبار شده و دارندگان آن با افت قیمتی تا ۴۵٪ مواجه شده‌اند. 📉
    فروش تسلا در اروپا و بریتانیا نیز تقریباً نصف شده است. 🇬🇧🇪🇺
    چهار مدیر سابق فولکس‌واگن به‌دلیل نقش در رسوایی آلایندگی ۲۰۱۵ به زندان محکوم شدند. ⚙️
    در بخش فناوری خودرو، همکاری Stellantis و آمازون لغو شد و Stellantis اعلام کرد به توسعه سیستم مبتنی بر اندروید روی می‌آورد. 📲

    ۱۴۰۴/۳/۱۱ ۱۲:۳۸:۴۶
  • حمله حقوقی کارما به امپراتوری اوبر

    📢 شرکت Carma از اوبر به دلیل نقض ۵ پتنت (ثبت اختراع) مربوط به تطبیق مسافر با خودرو شکایت کرده است.
    ⚖️ این فناوری پایه‌گذار سیستم اشتراک‌گذاری سفر است که اوبر از آن استفاده می‌کند. 🚗📱
    📆 شکایت رسمی در ۲۰۲۴ ثبت شد، اما کارما از ۲۰۱۶ با اوبر مکاتبه داشته است. 💬 دلیل تأخیر، هزینه بالای پیگیری قضایی عنوان شده است.
    🚫 طبق شکایت، اوبر از وجود این پتنت‌ها آگاه بوده اما درخواست‌های ثبت پتنت خودش بارها رد شده است. ❌
    🔒 این پرونده می‌تواند بر ده‌ها شرکت دیگر نیز تأثیر بگذارد و آزمونی برای حفظ حقوق مخترعان در برابر غول‌های فناوری باشد.

    ۱۴۰۴/۳/۱۱ ۱۱:۳۷:۵۷
  • ضربه سنگین دادگاه لندن به اپل: ۵۰۲ میلیون دلار جریمه برای پتنت‌های ۴G

    ⚖️📱در ادامه یک دعوای حقوقی چندساله، دادگاه تجدیدنظر لندن اپل را به پرداخت ۵۰۲ میلیون دلار به Optis محکوم کرد. موضوع بر سر استفاده از فناوری‌های مربوط به ۴G در محصولات اپل بدون پرداخت حق پتنت (حق مالکیت اختراع) است. در این پرونده، شرکت Optis ادعا کرده که اپل بدون پرداخت عادلانه حق استفاده، از پتنت‌های مربوط به 4G آن استفاده کرده است. این رقم مربوط به استفاده اپل از این فناوری بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۷ است. 🕰️
    در حالی که اپل می‌گوید این شرکت فقط از طریق خرید پتنت‌ها به دنبال سود است، دادگاه ارزش واقعی این پتنت‌ها را تأیید کرد. اپل از حکم ناراضی است و دوباره اعتراض خواهد کرد. 🚫📑

    ۱۴۰۴/۲/۱۳ ۰۳:۲۴:۵۹
  • صلح لنوو و اریکسون پس از سال‌ها درگیری بر سر فناوری موبایل

    شرکت‌های لنوو و اریکسون سال‌ها درگیر یک دعوای حقوقی بودند، چون هرکدام ادعا می‌کرد که دیگری بدون پرداخت حق امتیاز، از اختراعات ثبت‌شده‌اش در فناوری‌های 4G و 5G استفاده می‌کند. این اختلاف باعث شکایت‌های متقابل در چندین کشور شد. حالا این دو شرکت به توافق رسیده‌اند که به جای ادامه دعوا، از طریق داوری شرایط استفاده از این پتنت‌ها را مشخص کنند و اختلاف را برای همیشه حل کنند.

    ۱۴۰۴/۱/۱۵ ۲۳:۵۴:۲۷
  • کمیسیون اروپا طرح‌های مقرراتی فناوری را لغو کرد

    کمیسیون اروپا سه طرح مقرراتی مهم در حوزه فناوری شامل مقررات پتنت‌های فناوری، هوش مصنوعی و حریم خصوصی پیام‌رسان‌ها را به دلیل مخالفت صنایع و شرکت‌های بزرگ فناوری لغو کرد. این طرح‌ها شامل مقررات پتنت‌های ارتباطی، دستورالعمل مسئولیت هوش مصنوعی و مقررات حریم خصوصی پیام‌رسان‌ها بودند. شرکت‌هایی مانند نوکیا، اریکسون و شرکت‌های خودروسازی از جمله مخالفان این طرح‌ها بودند. کمیسیون اروپا اعلام کرد در حال ارزیابی برای ارائه طرح‌های جایگزین است.

    ۱۴۰۳/۱۱/۲۴ ۱۹:۱۴:۵۸