-
خودروهای خودران Waymo پنج برابر ایمنتر از رانندگان انسانی!
در رویداد TechCrunch Disrupt 2025، «تکدرا ماواکانا» مدیرعامل شرکت خودروهای خودران Waymo اعلام کرد هدف اصلی آنها گسترش ناوگان خودروهای خودران در شهرهای بیشتری است تا رفتوآمدها ایمنتر و آینده شرکت سودآورتر شود. 🚘
او گفت تا پایان سال ۲۰۲۶، Waymo میخواهد در شهرهایی مثل واشینگتن، میامی، دنور، دالاس، سیاتل، نشویل و حتی لندن فعالیت کند و هر هفته یکمیلیون سفر انجام دهد. 🌍 ماواکانا تأکید کرد خودروهای خودران Waymo در حال حاضر از بیشتر رانندگان انسانی ایمنتر هستند. ⚠️
این شرکت میگوید خودروهایش پنج برابر ایمنتر از رانندگان معمولی و دوازده برابر ایمنتر در برخورد با عابران هستند، اما هنوز اشتباهاتی رخ میدهد. 🚗 ماواکانا افزود هدف آنها رسیدن به شفافیت و اعتماد عمومی است، نه بیعیب بودن کامل، و باور دارد مردم در نهایت به مزایای خودروهای خودران اعتماد خواهند کرد. 🌐۱۴۰۴/۸/۷ ۱۱:۱۹:۱۵ -
Waymo نرمافزار ۱,۲۰۰ خودروی خودران خود را بهروزرسانی کرد
🚗🚨 شرکت Waymo نرمافزار ۱,۲۰۰ خودروی خودران خود را بهروزرسانی کرد. این اقدام پس از برخورد چندین رباتاکسی با موانع مانند دروازهها و زنجیرها انجام شد. 🔧
این بهروزرسانی، که سال گذشته انجام شد، احتمال این نوع تصادفات را بهطور چشمگیری کاهش داده است. 📉✅
این شرکت که تحت مالکیت Alphabet (مالک گوگل) قرار دارد، در حال حاضر ۱,۵۰۰ رباتاکسی فعال در شهرهای آستین تگزاس، لسآنجلس، فینیکس و سانفرانسیسکو دارد. 🚖🌆۱۴۰۴/۲/۲۹ ۰۳:۰۷:۰۳ -
اتحاد Toyota و Waymo برای آیندهای بدون راننده
۱۴۰۴/۲/۱۱ ۱۵:۴۱:۵۳ -
Waymo در پی استفاده از دادههای دوربینهای داخلی خودروهای خودران برای آموزش هوش مصنوعی
شرکت Waymo ممکن است از ویدیوهای دوربینهای داخل خودروهای خودران برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی و نمایش تبلیغات استفاده کند. این اطلاعات میتواند شامل چهره و رفتار مسافران باشد.
طبق سیاست حفظ حریم خصوصی جدید، کاربران میتوانند با استفاده از گزینه عدم رضایت، مانع استفاده از دادههایشان شوند، اما نگرانیهایی درباره شفافیت و امنیت این دادهها وجود دارد.
این شرکت که تحت مالکیت گوگل است، با وجود گسترش سریع در آمریکا، هنوز سودده نیست و احتمالا به دنبال درآمدزایی از دادههای کاربران است.۱۴۰۴/۱/۱۹ ۲۱:۳۸:۳۹ -
رشد چشمگیر خدمات تاکسی رباتیک وایمو
waymo زیرمجموعه آلفابت، خدمات تاکسی رباتیک خود را در لسآنجلس، سان فرانسیسکو و فینیکس ارائه میدهد و در حال حاضر هفتهای ۲۰۰ هزار سفر را پوشش میدهد. این شرکت که دو سال پیش تنها ۱۰ هزار سفر در هفته داشت، اکنون با رشد ۲۰ برابری به این میزان رسیده و برنامه گسترش خدمات به شهرهای آستین و آتلانتا در سال ۲۰۲۵ را دارد.
۱۴۰۳/۱۲/۱۰ ۰۰:۳۲:۵۲ -
رباتاکسی در آتلانتا؛ مسافران منتخب سوار میشوند!
🚖 Waymo و Uber سرویس تاکسی خودران را بهزودی در آتلانتا آغاز میکنند. 🤖📲 کاربران منتخب از طریق اپ و ایمیل دعوت میشوند.
این سرویس در منطقهای به وسعت ۶۵ مایل مربع خواهد بود. 🏙️🗺️
Uber مسئول نگهداری و مدیریت اپ است و Waymo فناوری و عملیات خودران را کنترل میکند. ⚙️🚗 آتلانتا دومین شهر پس از آستین است که میزبان این سرویس میشود. 🌍⏳۱۴۰۴/۳/۱ ۱۳:۴۵:۱۹



