• اینتل با کمک سافت‌بانک به دنبال جبران عقب‌ماندگی از انویدیا

    سافت‌بانک اعلام کرد ۲ میلیارد دلار در سهام اینتل سرمایه‌گذاری کرده است؛ اقدامی که نشان‌دهنده حمایت دوباره «ماسا یوشی سون» (کارآفرین و میلیاردر ژاپنی‌کره‌ای‌تبار و بنیان‌گذار سافت‌بانک) از این غول تراشه‌سازی است. این تصمیم همزمان با تلاش‌های مدیرعامل جدید اینتل، لیپ-بو تان، برای بازسازی شرکت و جبران عقب‌ماندگی از انویدیا در حوزه تراشه‌های هوش مصنوعی انجام می‌شود. 🤝💻
    اینتل در سال‌های اخیر با مشکلات مدیریتی و ضعف تولید روبه‌رو بوده و اکنون برای بازگشت به رقابت، برنامه‌های اصلاحی بزرگی را آغاز کرده است. تحلیلگران می‌گویند سرمایه‌گذاری سافت‌بانک بیشتر جنبه راهبردی دارد تا مالی و می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های آینده بین دو شرکت باشد. 📊⚡
    سون نیز پس از شکست‌های گذشته دوباره با پروژه‌های بزرگ به میدان بازگشته است؛ از جمله طرح ۵۰۰ میلیارد دلاری مرکز داده با OpenAI، خرید کارخانه سابق فاکسکان در اوهایو و تصاحب شرکت تراشه‌ساز Graphcore. رشد سهام سافت‌بانک نشان می‌دهد بازار به سرمایه‌گذاری‌های تازه این شرکت در حوزه هوش مصنوعی خوشبین است. ✅🚀

    ۱۴۰۴/۵/۳۰ ۰۸:۵۸:۱۸