-
از رسوایی تا رستگاری، فولکسواگن حالا سلطان خودروی برقی است
🚗 چهار مدیر سابق فولکسواگن در آلمان به دلیل نقش در رسوایی تقلب در آلایندگی خودروها به زندان محکوم شدند.
در این پرونده مشخص شد که تیم فنی فولکسواگن نرمافزاری طراحی کرده بودند که خودروها تنها هنگام تست رسمی، کنترل آلایندگی را فعال میکردند، اما در شرایط عادی، آلایندگی بسیار بیشتری داشتند. این کار باعث شد خودروهای دیزلی ظاهر پاکتری داشته باشند، در حالی که در واقعیت بسیار آلایندهتر بودند. ⚖️🛑
ینس هادلر، مسئول توسعه موتور دیزل، به ۴.۵ سال زندان محکوم شد. خودروهای دیزلی که زمانی نیمی از بازار اروپا را داشتند، حالا فقط ۱۰٪ فروش را تشکیل میدهند. 📉🚙
این بحران روند حرکت به سمت خودروهای برقی را سرعت داد و حالا ۲۵٪ از فروش خودروها در اروپا برقی یا هیبریدی است. فولکسواگن نیز از تسلا پیشی گرفته و به پیشتاز بازار خودروی برقی اروپا تبدیل شده است. ⚡🇪🇺🔋۱۴۰۴/۳/۷ ۱۰:۳۶:۳۲



