-
توقیف وبسایت صرافی ارز دیجیتال Garantex توسط سرویس مخفی آمریکا
سرویس مخفی آمریکا با همکاری نهادهای بینالمللی، وبسایت صرافی روسی Garantex را که متهم به ارتباط با بازارهای تاریک اینترنتی و هکرهای باجافزار است، توقیف کرد. این اقدام پس از تحریمهای اتحادیه اروپا و وزارت خزانهداری آمریکا علیه این صرافی صورت گرفت که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از معاملات آن با فعالیتهای مجرمانه مرتبط دانسته شده است.
۱۴۰۳/۱۲/۱۶ ۲۳:۱۲:۴۰ -
بازداشت مدیر ارز دیجیتال Garantex در هند به درخواست آمریکا
مقامات هندی با درخواست آمریکا، الکسج بسیوکوف مدیر ارز دیجیتال Garantex را که متهم به پولشویی و نقض تحریمها بود، بازداشت کردند. این صرافی روسی که از آوریل ۲۰۱۹ حداقل ۹۶ میلیارد دلار مبادله ارز دیجیتال انجام داده، در آوریل ۲۰۲۲ توسط آمریکا تحریم شده است.
۱۴۰۳/۱۲/۲۳ ۰۵:۳۰:۳۰ -
روسیه تماسهای تلگرام و واتساپ را محدود کرد
روسیه تماسهای تلگرام و واتساپ را به دلیل عدم همکاری این پلتفرمها با نیروهای امنیتی در پروندههای کلاهبرداری و تروریسم محدود کرده است. این محدودیت فقط تماسها را شامل میشود و در صورت تبعیت از قوانین داخلی لغو خواهد شد. 📵🇷🇺
مقامهای روس از تلگرام و واتساپ خواستهاند با ایجاد نمایندگی قانونی در روسیه، اجرای کامل قوانین داخلی ، از استفاده پلتفرمها برای اقدامات مجرمانه جلوگیری کنند.
مسکو همزمان در حال توسعه پیامرسان بومی یکپارچه با خدمات دولتی برای کاهش وابستگی به پلتفرمهای خارجی است؛ اقدامی که منتقدان آن را تلاشی برای افزایش کنترل دولت بر اینترنت میدانند. ✅🌐۱۴۰۴/۵/۲۴ ۱۱:۳۲:۴۸ -
پایان جنجال حقوقی بایننس با کمیسیون بورس
کمیسیون SEC آمریکا شکایت خود علیه صرافی بایننس را رسماً کنار گذاشت. ⚖️
این تصمیم در راستای سیاستهای جدید دولت ترامپ در قبال رمزارزها اتخاذ شده و پرونده با «پیشداوری» بسته شده است. 🇺🇸
چانگپنگ ژائو، بنیانگذار بایننس، پیشتر بابت نقض قوانین ضدپولشویی متهم به تخلفاتی مانند دستکاری حجم معاملات، انحراف وجوه مشتریان و عدم محدودیت برای کاربران آمریکایی به ۴ ماه زندان محکوم شده بود. ⛓️
بایننس این اقدام را «لحظهای تاریخی» دانسته و گفته نوآوری با فشار قانونگذاری سخت رشد نمیکند. 🌐
پرونده مشابهی علیه کوینبیس نیز ماه گذشته بسته شده بود. 📉
SEC در حال عقبنشینی از برخوردهای سخت با صنعت رمزارز است. ⏳۱۴۰۴/۳/۱۱ ۱۹:۱۴:۳۲ -
روسیه به دنبال قطع وابستگی به نرمافزارهای خارجی
ولادیمیر پوتین، رئیسجمهور روسیه اعلام کرد شرکتهای خارجی مانند مایکروسافت و زوم که برخلاف منافع روسیه عمل میکنند، باید «محدود و کنترل» شوند. 🛑💻
او بر لزوم توسعه نرمافزارهای داخلی تأکید کرد و گفت روسیه باید وابستگی خود به خدمات خارجی را کاهش دهد. 🧑💻📉
این اظهارات در ادامه سیاستهای اخیر کرملین برای تقویت استقلال دیجیتال و مقابله با نفوذ شرکتهای فناوری غربی مطرح شده است. 🔐🌐۱۴۰۴/۳/۷ ۱۰:۳۶:۲۹ -
همکاری امارات و خانواده ترامپ در دنیای رمزارز؛ پشت پرده چه خبر است؟
💸🌍⚠️ صندوق MGX از امارات که توسط برادر رئیسجمهور امارات اداره میگردد، با استفاده از رمزارز USD1 متعلق به خانواده ترامپ، قصد دارد ۲ میلیارد دلار در صرافی بایننس سرمایهگذاری کند!
این معامله در حضور اریک ترامپ فرزند ترامپ و چهرههایی چون جاستین سان بنیانگذار Tron در کنفرانس Token2049 اعلام شد. 👥🪙
این درحالیست که بایننس همچنان تحت پیگرد قضایی در آمریکاست! و ترامپ وعده کاهش محدودیت برای رمزارزها را داده است.
همزمان، پروژه هتل ترامپ در دبی و تلاش برای تسهیل صادرات تراشههای آمریکایی به امارات، به گفته کارشناسان این معامله را در مسیری قرار میدهد که در آن تجارت، سیاست و منافع شخصی به طرز نگرانکنندهای در هم تنیدهاند! 🏗️🔍💼۱۴۰۴/۲/۱۵ ۱۶:۴۵:۵۱ -
عفو بنیانگذاران صرافی رمزارز BitMEX توسط ترامپ
دونالد ترامپ سه بنیانگذار صرافی رمزارزی BitMEX شامل بنجامین دلو، آرتور هیز و سموئل رید را که به اتهام پولشویی متهم شده بودند، عفو کرد. این عفو در زمانی صورت گرفت که صنعت رمزارز امیدوار به مقررات آزادتر در دوران ریاست جمهوری ترامپ است.
۱۴۰۴/۱/۱۰ ۲۳:۵۷:۰۵ -
خرید پلتفرم معاملاتی NinjaTrader توسط صرافی Kraken
صرافی ارز دیجیتال Kraken با انعقاد قراردادی 1.5 میلیارد دلاری، پلتفرم معاملات آتی NinjaTrader را خریداری میکند. این معامله در راستای گسترش خدمات معاملاتی و تقویت زیرساختهای صرافی ارز دیجیتال انجام میشود.
۱۴۰۴/۱/۱ ۱۷:۲۲:۰۳ -
مذاکرات خانواده ترامپ برای سرمایهگذاری در بایننس آمریکا
خانواده رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ در حال مذاکره برای سرمایهگذاری مالی در شعبه آمریکایی صرافی ارز دیجیتال Binance هستند. این خبر توسط روزنامه وال استریت ژورنال و بر اساس گزارش منابع آگاه منتشر شده است.
۱۴۰۳/۱۲/۲۳ ۱۸:۲۹:۰۲ -
برخورد آمریکا با صرافی رمزارز روسی Garantex به اتهام پولشویی
وزارت دادگستری آمریکا علیه مدیران صرافی رمزارز Garantex به دلیل تسهیل پولشویی برای گروههای مجرمانه و تروریستی اقامه دعوا کرد. این صرافی روسی متهم به پردازش بیش از ۹۶ میلیارد دلار تراکنش رمزارزی و همکاری با گروههای هکری مانند Lazarus کره شمالی است. مقامات آمریکایی وبسایت این صرافی را توقیف و بیش از ۲۶ میلیون دلار از داراییهای آن را مسدود کردند.
۱۴۰۳/۱۲/۱۷ ۲۰:۴۱:۳۵ -
مسدودسازی داراییهای رمزارزی Garantex توسط تتر
صرافی رمزارزی روسی Garantex اعلام کرد که تتر بیش از ۲.۵ میلیارد روبل از کیف پولهای دیجیتال این صرافی را مسدود کرده است. این اقدام پس از تحریمهای اتحادیه اروپا علیه این صرافی رخ داده و منجر به تعلیق فعالیتهای Garantex شده است. این موضوع در پی تحریمهای بینالمللی علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین رخ داده است.
۱۴۰۳/۱۲/۱۶ ۱۶:۴۶:۵۶ -
از سرقت بزرگ ارز دیجیتال از صرافی Bybit چه خبر؟
هکرهای کره شمالی با سرقت 1.4 میلیارد دلار ارز دیجیتال از صرافی Bybit، اقدام به تبدیل وجوه سرقتی به بیتکوین کردهاند. آنها با استفاده از پروتکلهای غیرمتمرکز و میکسرها، در حال پنهانسازی منشأ پول سرقتی هستند. این بزرگترین سرقت تاریخ ارزهای دیجیتال محسوب میشود که توسط مراکز امنیتی به دولت کره شمالی نسبت داده شده است.
۱۴۰۳/۱۲/۱۴ ۲۳:۳۸:۱۵ -
سرقت 1.5 میلیارد دلاری کره شمالی از صرافی ارزهای دیجیتال
افبیآی اعلام کرد کره شمالی مسئول سرقت حدود 1.5 میلیارد دلار از داراییهای مجازی صرافی ByBit است. مهاجمان با نام عملیاتی «TraderTraitor» موفق شدند با هک یک کیف پول اتریوم، داراییها را به آدرسی نامشخص منتقل کنند. این صرافی بیش از 60 میلیون کاربر جهانی دارد.
۱۴۰۳/۱۲/۹ ۰۵:۱۰:۱۸ -
سرقت بزرگ ارز دیجیتال از صرافی bybit با جایزه 140 میلیون دلاری
صرافی bybit پس از سرقت 1.4 میلیارد دلار ارز دیجیتال، جایزه 140 میلیون دلاری برای ردیابی و مسدود کردن اموال دزدیده شده اعلام کرد. تحقیقات اولیه نشان میدهد هکرهای وابسته به کره شمالی با نفوذ به زیرساخت یک کیف پول ارزی، موفق به این سرقت بزرگ شدهاند. تاکنون 4.23 میلیون دلار جایزه به شکارچیان متخلفان پرداخت شده است.
۱۴۰۳/۱۲/۸ ۲۲:۲۸:۰۳ -
سقوط بیتکوین و اتریوم در بازار ارزهای دیجیتال
بازار ارزهای دیجیتال شاهد کاهش شدید قیمت بیتکوین و اتریوم بود. بیتکوین با سقوط 6 درصدی به 88,245 دلار رسید که پایینترین قیمت از نوامبر تاکنون محسوب میشود. اتریوم نیز 11 درصد کاهش یافته و به 2,333 دلار رسید. این کاهش همزمان با فروش گسترده در بازارها و تأثیرات هک اخیر صرافی Bybit رخ داده است.
۱۴۰۳/۱۲/۷ ۱۲:۳۷:۲۱ -
سرقت بزرگ ارزهای دیجیتال توسط هکرهای کره شمالی از صرافی Bybit
هکرها در بزرگترین سرقت ارز دیجیتال تاریخ، حدود 1.4 میلیارد دلار اتریوم از صرافی Bybit را سرقت کردند. گروه هکری لازاروس کره شمالی متهم اصلی این حمله است. محققان و شرکتهای امنیت سایبری مانند Elliptic و TRM Labs با اطمینان صد در صد، این گروه هکری را عامل سرقت معرفی کردهاند.
تاکنون دزدیهای سایبری در حوزه ارزهای دیجیتال بیش از 2 میلیارد دلار خسارت ایجاد کرده است.۱۴۰۳/۱۲/۶ ۲۲:۱۶:۳۸ -
سرقت بزرگ ارزهای دیجیتال از صرافی بایبیت با ارزش ۱.۴ میلیارد دلار
صرافی بایبیت، مستقر در دبی، قربانی بزرگترین سرقت ارز دیجیتال در تاریخ شد. هکرها موفق شدند با حمله پیچیده، ۴۰۱,۳۴۶ اتریوم معادل ۱.۴ میلیارد دلار را از یکی از کیف پول های سرد این صرافی که فعالیت اصلی آن معامله ارزهای دیجیتال است، سرقت کنند. مدیرعامل بایبیت اعلام کرده که شرکت از نظر مالی سالم است و میتواند این خسارت را جبران کند.
۱۴۰۳/۱۲/۳ ۲۳:۰۶:۳۷ -
هک یک کیف پول اتریوم در صرافی Bybit
صرافی Bybit که بیش از ۶۰ میلیون کاربر جهانی دارد، از هک یک کیف پول سرد اتریوم خبر داد. مدیرعامل این صرافی اعلام کرد که تمام داراییهای مشتریان امن هستند و صرافی میتواند خسارت احتمالی را جبران کند. تیم امنیتی در حال بررسی این حادثه است.
۱۴۰۳/۱۲/۳ ۲۲:۵۶:۱۰ -
پایان دعوای حقوقی کوینبیس با کمیسیون بورس آمریکا
کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تصمیم به پس گرفتن شکایت علیه کوینبیس گرفته است. این اقدام پایان یک نزاع حقوقی چندساله است که برای این پلتفرم مبادله ارز دیجیتال بسیار مهم بود. کوینبیس که بزرگترین صرافی ارز دیجیتال آمریکا است، پیش از این به دلیل نقض قوانین و معاملات توکنهای مختلف تحت پیگرد قانونی قرار داشت.
۱۴۰۳/۱۲/۳ ۱۸:۱۳:۵۵ -
شکایت نیجریه از صرافی ارز دیجیتال بایننس با مطالبه 79.5 میلیارد دلار خسارت
دولت نیجریه از صرافی بایننس به دلیل خسارات اقتصادی در این کشور شکایت کرده و خواستار پرداخت 79.5 میلیارد دلار غرامت و 2 میلیارد دلار مالیات عقب افتاده شده است. این شکایت در دادگاه مطرح شده و اسناد آن توسط خبرگزاری رویترز تایید شده است.
۱۴۰۳/۱۲/۱ ۱۷:۲۰:۴۱ -
توقف موقت پرونده شکایت کمیسیون بورس آمریکا علیه صرافی بایننس
دادگاه فدرال واشنگتن شکایت کمیسیون بورس آمریکا علیه صرافی بایننس را به مدت 60 روز متوقف کرد. این تصمیم پس از درخواست مشترک دو طرف و با هدف بررسی مقررات ارزهای دیجیتال صورت گرفته است. بایننس متهم به تخلفاتی مانند دستکاری حجم معاملات و انحراف وجوه مشتریان شده است.
۱۴۰۳/۱۱/۲۶ ۰۲:۳۸:۲۲ -
سقوط بیتکوین، لرزه بر سهام شرکتهای رمزارزی
نوسان شدید بازار رمزارزها باعث افت سنگین سهام شرکتهایی شده که بیتکوین و سایر داراییهای دیجیتال را در ترازنامه خود نگه میدارند و نگرانیها درباره فشار گستردهتر بر این بخش را افزایش داده است. بسیاری از این شرکتها سال گذشته با امید رشد قیمت رمزارزها و با الهام از سیاستهای رمزارزدوستانه ترامپ و موفقیت شرکت Strategy وارد این حوزه شدند. 📉
اما تردید درباره ارزشگذاری شرکتهای هوش مصنوعی و ابهام در مسیر کاهش نرخ بهره فدرالرزرو، داراییهای پرریسک را تحت فشار گذاشته و بیتکوین را به پایینترین سطح خود از نوامبر ۲۰۲۴ رسانده است. در همین شرایط، سهام Strategy و شرکتهای مشابه در آمریکا، اروپا و ژاپن افت شدیدی را تجربه کردهاند. 💸
بیتکوین از ابتدای سال نزدیک به ۲۰ درصد کاهش داشته و پس از معرفی گزینه جدید ریاست فدرالرزرو، تمام رشد خود پس از انتخاب ترامپ را از دست داده و با کمی بازیابی به محدوده ۶۹ هزار دلار رسیده است. تحلیلگران هشدار میدهند ادامه این فشار میتواند تأمین سرمایه جدید برای شرکتهای خزانهدار رمزارزی را دشوار کند. ⚠️۱۴۰۴/۱۱/۲۰ ۰۴:۱۰:۵۹ -
USAT: استیبلکوین جدید تتر در برابر USDC
پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، همزمان با حضور گسترده در رسانهها از تغییر مسیر این شرکت خبر داد. تتر (USDT) با معرفی «USAT» بهعنوان نخستین استیبلکوین منطبق با قوانین آمریکا، میخواهد جایگاه قانونی بگیرد و مستقیماً با USDC رقابت کند؛ در حالیکه تتر با ۱۸۷ میلیارد دلار در گردش همچنان بزرگترین استیبلکوین جهان است اما با مقررات جدید آمریکا سازگار نیست. 💵
آردوینو میگوید تتر که سالها از آمریکا فاصله داشت، حالا با کاخ سفید، FBI و سرویس مخفی همکاری میکند و با تکیه بر شفافیت بلاکچین، میلیاردها دلار دارایی مشکوک را مسدود کرده است. بهگفته او، تتر برای مردم کشورهایی با ارزهای ضعیف نقش حیاتی داشته و صدها میلیون نفر را وارد نظام مالی کرده است. 🌍
با وجود انتقادها درباره پولشویی و هشدار نهادهایی مانند S&P، آردوینو تأکید دارد تتر از بحرانها عبور کرده، ۳۰ میلیارد دلار ذخیره مازاد دارد و فعالیتش را به حوزههایی مثل طلا و هوش مصنوعی گسترش داده است. 🚀
او تتر را شرکتی میداند که هدفش ایجاد ثبات و اثر اجتماعی در مقیاس جهانی است.۱۴۰۴/۱۱/۱۶ ۱۲:۲۹:۱۲ -
افسانه طلای دیجیتال زیر سؤال رفت؛ طلا بازدهی بهتری داشت
از ابتدای پیدایش بیتکوین، همواره با طلا مقایسه شده و حتی ساتوشی ناکاموتو آن را «طلای دیجیتال» توصیف کرده است. پس از سال ۲۰۱۷، نقش بیتکوین بیشتر بهعنوان ذخیره ارزش پررنگ شد و امروز اغلب کاربران آن را شبیه یک پسانداز بلندمدت میبینند، نه ابزار پرداخت روزمره. 🪙
با این حال، برخلاف انتظارها، برای نخستین بار در پنج سال اخیر ، طلا از نظر بازدهی و رشد قیمتی عملکرد بهتری نسبت به بیتکوین داشته.🥇
در روزهای اخیر، پس از رشد شدید ارزش بازار طلا، قیمت آن وارد اصلاح سنگین شد و حتی در مقاطعی تا نزدیک ۴۴۰۰ دلار در هر اونس سقوط کرد. این نوسان شدید، رفتاری است که معمولاً به بیتکوین نسبت داده میشود، اما اکنون در بازار طلا دیده شده است. 📉
همزمان، افشای ذخایر بزرگ طلای تتر و افزایش خرید طلا توسط کشورهایی مانند چین، توجه سرمایهگذاران را دوباره به فلزات گرانبها جلب کرده است. 📉
تحولات اخیر نشان میدهد طلا همچنان جایگاه تاریخی خود را حفظ کرده و از نگاه بسیاری، آینده ذخیره ارزشِ غیرسیاسی فعلاً در اختیار این دارایی چندهزارساله است. ⚖️۱۴۰۴/۱۱/۱۶ ۱۱:۴۷:۴۱ -
همکاری اوکراین و SpceX برای متوقف کردن پهپادهای روسی
ایلان ماسک گفته اقدامهای SpaceX برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز روسیه از اینترنت ماهوارهای استارلینک احتمالاً اثر کرده و از کاربران خواسته اگر هنوز راهی برای سوءاستفاده هست اطلاع دهند. 🛰️
اوکراین برای ارتباطات میدانی و هدایت بعضی مأموریتهای پهپادی به دهها هزار اتصال استارلینک متکی است، اما اعلام کرده این هفته ترمینالهای استارلینک را روی پهپادهای بردبلندِ بهکاررفته در حملات روسیه شناسایی کرده است. 🚨
وزیر دفاع اوکراین گفته کییف در حال ساخت سامانهای است که فقط ترمینالهای مجاز در خاک اوکراین فعال شوند تا در آینده روسیه نتواند از آن استفاده کند؛ اسپیسایکس هم قبلاً گفته بود استارلینک را به روسیه نمیفروشد و هیچ همکاریای با دولت یا ارتش روسیه ندارد. 🛡️۱۴۰۴/۱۱/۱۵ ۰۳:۲۸:۳۶ -
افت بیسابقه بیتکوین به زیر ۸۰ هزار دلار
بیتکوین در موج تازه ریزش بازار رمزارزها به زیر ۸۰ هزار دلار رفت و حوالی ۷۸٬۷۰۰ دلار معامله شد؛ افتی که نگرانی درباره کمبود نقدینگی را پررنگتر کرده و نشان میدهد این بازار همچنان به فضای «ریسکگریزی» وابسته است. 📉
ریشه اصلی نگرانیها به سیاست پولی آمریکا برمیگردد: پس از معرفی کوینن وارش بهعنوان گزینه ریاست فدرالرزرو، معاملهگران از سختتر شدن شرایط نقدینگی و کوچکتر شدن ترازنامه فدرالرزرو میترسند؛ عاملی که معمولاً به ضرر داراییهای سفتهبازانه است. 🏦
در همین فضا، رویترز گزارش داده طی چند روز اخیر حدود ۲.۵۶ میلیارد دلار موقعیت بیتکوین لیکویید شده و معاملات کمحجم افت را تشدید کرده است؛ اتریوم هم تا حدود ۲٬۳۸۸ دلار پایین آمد و بیتکوین نسبت به اوج بالای ۱۲۶ هزار دلار در اکتبر، نزدیک به یکسوم افت کرده است. ⚡۱۴۰۴/۱۱/۱۵ ۰۳:۱۸:۲۸ -
طوفان Fern شبکه بیتکوین را لرزاند؛ افت سنگین هشت ریت
نرخ هش شبکه بیتکوین در روزهای اخیر بهطور ناگهانی افت کرد و طبق دادههای BitInfoCharts از بیش از ۱۰۰۰ اگزاهش بر ثانیه به حدود ۶۸۷ اگزاهش رسید؛ کاهشی که باعث شد استخراج بلاکها کندتر از زمان هدف ۱۰ دقیقه انجام شود. ⛏️
بررسی منابع بینالمللی نشان میدهد عامل اصلی این افت، طوفان زمستانی «فرن» در آمریکا بوده است؛ جایی که افزایش شدید قیمت برق باعث خاموششدن گسترده دستگاههای ماینینگ شد. استخرهایی مانند Foundry USA و Luxor که ماینرهایشان در مسیر طوفان بودند، کاهش محسوس هشریت را ثبت کردند. ❄️
همزمان، برخی کاربران ایرانی ادعا کردند قطعی اینترنت در ایران در این کاهش نقش داشته است. تحلیلها نشان میدهد اختلال اینترنت میتواند فعالیت ماینرهای داخل ایران را کاهش دهد، اما هیچ منبع فنی معتبر آن را دلیل اصلی سقوط شدید هشریت جهانی نمیداند و اثر آن محدود ارزیابی میشود. 🌐
فعالان صنعت میگویند این خاموشیها در آمریکا حتی به تعادل شبکه برق کمک کرده، هرچند نگرانی درباره تأثیر استخراج بیتکوین بر هزینه برق مصرفکنندگان همچنان باقی است. ⚡۱۴۰۴/۱۱/۱۱ ۱۵:۳۰:۴۷ -
پروژه World سم آلتمن آپدیت شد؛ پیامرسان امن و کریپتو در یک اپلیکیشن
پروژه «World» با مشارکت سم آلتمن مدیر عامل Open AI نسخه جدید اپلیکیشن خود را منتشر کرد؛ نسخهای که یک پیامرسان امن و امکانات سادهتر ارسال و دریافت رمزارز به آن اضافه شده است. هدف این پروژه، تشخیص انسانهای واقعی در برابر رباتها و جعلهای هوش مصنوعی عنوان شده است. 🛡️
قابلیت جدید «World Chat» با رمزنگاری سرتاسری مشابه Signal عرضه شده و با نشانههای رنگی مشخص میکند طرف مقابل تأیید هویت شده است یا نه. این ویژگی برای افزایش اعتماد و تشویق کاربران به احراز هویت طراحی شده است. 💬
نسخه جدید همچنین امکان دریافت پول، واریز بانکی و تبدیل آن به رمزارز را فراهم میکند و استفاده از این بخشها نیازی به تأیید هویت بیومتریک ندارد. 💸
World برای احراز هویت از اسکن عنبیه چشم استفاده میکند و برای سادهتر شدن این روند، دستگاههای قابلحمل «Orb Mini» معرفی شده تا کاربران بتوانند راحتتر هویت خود را تأیید کنند. 👁️۱۴۰۴/۹/۲۲ ۱۱:۴۵:۰۹ -
افت ناگهانی بیتکوین به زیر 90,000 دلار
در این گزارش گفته شده که بازار رمزارزها دوباره دچار افت شده و بیتکوین زیر ۹۰ هزار دلار برگشته؛ علت اصلی هم نگرانی از سودآوری پایین سرمایهگذاریهای هوش مصنوعی عنوان شده، زیرا شرکتهایی مثل اوراکل نتوانستهاند سود و درآمد مورد انتظار را ارائه دهند و حتی اعلام کردهاند هزینههای ساخت زیرساختهای AI بیشتر از پیشبینیها بوده است. این وضعیت باعث شده احساس ریسکگریزی در بازار بالا برود. 🪙📉
همزمان، با کاهش نرخ بهره توسط فدرالرزرو و ضعف معاملات در بورس آمریکا، بیتکوین حدود ۲٫۵٪ و اتریوم ۴٫۳٪ افت کردهاند. تحلیلگران میگویند هنوز نشانهای از پایان ریزش بزرگ ۱۰ اکتبر دیده نمیشود. همچنین بانک استاندارد چارترد پیشبینی قبلی خود مبنی بر رسیدن بیتکوین به ۲۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۵ را اصلاح کرده و هدف را ۱۰۰ هزار دلار اعلام کرده است؛ آنها معتقدند رشد آینده بیتکوین بیشتر از سمت خرید ETFها خواهد آمد نه شرکتهای بزرگ. 📊۱۴۰۴/۹/۲۱ ۱۰:۰۲:۵۳ -
آینده مبهم هوش مصنوعی در صنعت خودرو؛ فقط ۵٪ خودروسازان دوام میآورند!
در گزارش جدید گارتنر تأکید شده که هیجان امروز خودروسازان برای سرمایهگذاری در هوش مصنوعی پایدار نیست و تا سال ۲۰۲۹ تنها ۵٪ آنها قادر به ادامه رشد جدی در این حوزه خواهند بود؛ در حالیکه امروز بیش از ۹۵٪ شرکتها برنامههای بزرگ AI دارند. این یعنی تصور فعلی از یک جهش گسترده ممکن است دوام نیاورد. 📉
مطالعه میگوید فقط شرکتهایی که زیرساخت نرمافزاری قوی، مدیران آشنا به فناوری و نگاه بلندمدت به AI دارند پیشتاز میشوند و در غیر این صورت شکاف رقابتی عمیقتر خواهد شد. خودروسازان سنتی مثل فولکسواگن هنوز با رقبای فناورمحور مثل تسلا و BYD فاصله دارند و موانع داخلی و ذهنیت قدیمی پیشرفتشان را کند میکند. 🚗
گارتنر هشدار میدهد آینده متعلق به شرکتهایی است که «دیجیتالاول» میشوند؛ یعنی فناوری را در بالاترین سطح مدیریتی قرار دهند و تیم نرمافزار مستقیماً به مدیرعامل گزارش دهد. در غیر این صورت، شرکتهایی که در نرمافزار قوی نیستند ناچار با مشکل روبهرو میشوند. 🤖۱۴۰۴/۹/۱۹ ۰۹:۵۸:۰۴



