-
-
بمباران یمن از روی پست توییتر؟
🛰️📍💥
🗞️ یک گزارش جدید ادعا میکند که ارتش آمریکا ممکن است از اطلاعات حسابهای ناشناس در X برای شناسایی اهداف در یمن استفاده کرده باشد.
📌 یک حساب آماتور با نام کاربری VleckieHond مکان احتمالی پایگاه حوثیها را معرفی کرد؛ چند هفته بعد همانجا بمباران شد و ۸ غیرنظامی کشته شدند.
⚠️ این کاربر بعداً عذرخواهی کرد و گفت نباید چنین پستی منتشر میکرد، اما سابقه استناد نهادهای نظامی به تحلیلهای او این نگرانی را جدی کرده است.
🔍 آیا تصمیمسازیهای حساس نظامی بر پایه اطلاعات غیرقابلراستیآزمایی انجام میشود؟۱۴۰۴/۲/۱۵ ۱۴:۵۴:۵۸ -
پرونده افشای اطلاعات محرمانه در اپلیکیشن سیگنال بسته شد
مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جریان یک عملیات نظامی علیه نیروهای حوثی در یمن، اطلاعات محرمانه را به اشتراک گذاشت که منجر به درز اطلاعات به سردبیر مجله آتلانتیک شد. کاخ سفید ضمن دفاع از مایک والتز، پرونده را بسته اعلام کرد و مدعی شد اقداماتی برای جلوگیری از تکرار چنین رویدادی انجام شده است.
۱۴۰۴/۱/۱۳ ۱۰:۱۴:۳۸ -
افشای برنامه حمله به حوثیها توسط وزیر دفاع آمریکا در یک گروه پیامرسان
مقامهای امنیت ملی دولت ترامپ بهاشتباه سردبیر نشریه Atlantic را در یک چت خصوصی در Signal درباره حملات محرمانه به حوثیهای یمن اضافه کردند. جفری گلدبرگ این پیامها را دو ساعت پیش از حمله دریافت کرد و ابتدا تصور میکرد فریب خورده است، اما شورای امنیت ملی اصالت پیامها را تأیید کرد. استفاده از Signal برای اطلاعات حساس در دولت آمریکا غیرمجاز است.
این افشاگری شامل جزئیات دقیق حمله، زمان و تسلیحات بود.۱۴۰۴/۱/۶ ۰۱:۲۷:۵۰



