-
Burning Man؛ جایی برای رهایی یا جشن میلیاردهای سیلیکونولی؟
فستیوال Burning Man که در دهه ۸۰ میلادی برای تجربه آزادی، خلاقیت و زندگی جمعی در صحرای نوادا شکل گرفت، امروز بیش از هر زمان دیگری از ریشههای خود فاصله گرفته است. این رویداد با اصولی چون خوداتکایی، بخشش، ضدکالاییسازی و شعار «هیچ اثری باقی نگذار» شناخته میشد و محلی برای هنر، موسیقی و بیان آزاد بود. 🎭🔥
اما طبق گزارش وال استریت ژورنال، امسال اینترنت پرسرعت استارلینک ایلان ماسک به قلب این جشنواره رسید. یکی از کمپها با استفاده از آن وایفای راهاندازی کرده و دسترسی به اینترنت را در ازای کارهای نمادینی مثل تنبیه شوخیوار در اختیار شرکتکنندگان گذاشته است. 📡🍷
منتقدان میگویند با ورود سرمایهداران و میلیاردرهای سیلیکونولی، روح ساده و ضدتجمل Burning Man جای خود را به یک جشنواره لوکس چند هزار دلاری داده است؛ جایی که حتی مارک زاکربرگ با هلیکوپتر به آن پرواز کرده است. به باور بسیاری، اینترنت استارلینک تنها نماد تازهای از فاصله گرفتن این رویداد از ریشههای فرهنگی و اجتماعی خود است. ✅💸۱۴۰۴/۶/۹ ۲۰:۵۶:۰۰



