• اتحاد برقی: وقتی آلمان با چین گاز می‌دهد!

    رقابت تند خودروهای برقی در چین، خودروسازان جهانی را وادار کرده تا برای شتاب‌دادن به توسعه به فناوری شرکت‌های چینی تکیه کنند. آئودی با همکاری SAIC طی ۱۸ ماه E5 Sportback برقی را ساخت و قصد دارد آن را با قیمت ۳۳هزار دلار در چین عرضه کند. تویوتا و فولکس‌واگن با GAC و Xpeng همکاری مشابهی دارند و رنو و فورد بدنبال مدل‌های جهانی بر پایه پلتفرم‌های چینی‌اند. ⚡🚗
    این همکاری‌ها برای هر دو طرف سود دارد: غربی‌ها با صرفه‌جویی میلیاردی و کاهش زمان توسعه، سریع‌تر وارد بازار می‌شوند و شرکت‌های چینی هم در میانه جنگ قیمت و فشارهای تجاری، درآمد تازه‌ای کسب می‌کنند. کارشناسان این روند را به کمپین دهه ۹۰ «Intel Inside» شبیه می‌دانند؛ برچسبی که روی لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها نشان می‌داد محصول از پردازنده اینتل بهره می‌برد و اعتماد مشتریان را جلب می‌کرد. 🤝🌍
    با این حال تحلیلگران هشدار می‌دهند اتکای بیش‌ازحد به فناوری دیگران می‌تواند هویت برند را تضعیف کند؛ ازاین‌رو خودروسازان سنتی باید آمیزه‌ای از فناوری داخلی و چینی به‌کار گیرند تا هزینه‌ها کاهش و توان متمایزسازی حفظ شود. ✅🔧

    ۱۴۰۴/۶/۲۲ ۰۵:۴۸:۲۰