-
دولت روسیه، پیامرسان MAX را بر روی تمامی تلفنها نصب میکند!
دولت روسیه اعلام کرد از اول سپتامبر پیامرسان دولتی MAX باید بهطور پیشفرض روی تمام گوشیها و تبلتهای فروختهشده در کشور نصب شود. این اقدام بخشی از سیاست مسکو برای کنترل بیشتر اینترنت در بحبوحه رویارویی با غرب است. 📱🇷🇺
این اقدام پس از محدودیتهایی صورت میگیرد که روسیه برای تماسها در واتساپ و تلگرام اعمال کرده بود، بهدلیل آنچه ناتوانی این پلتفرمها در همکاری با نهادهای امنیتی در پروندههای کلاهبرداری و تروریسم عنوان شد. واتساپ با ۹۷.۳ میلیون و تلگرام با ۹۰.۸ میلیون کاربر در روسیه، این تصمیم را تلاشی برای مسدود کردن دسترسی شهروندان به ارتباطات امن دانستهاند. ✅۱۴۰۴/۶/۱ ۰۹:۳۴:۴۶



