• توسعه هوش مصنوعی با شبکه‌های خصوصی 5G در بریتانیا

    ورایزن با همکاری نوکیا چندین شبکه خصوصی 5G در منطقه تجاری تیمز فری‌پورت انگلستان راه‌اندازی می‌کند. 📡
    طبق اعلام این شرکت آمریکایی، شبکه‌های جدید در سایت‌های صنعتی مختلف اطراف رودخانه تیمز، از جمله بزرگ‌ترین کارخانه فورد در لندن و بنادر بزرگ اجرا خواهد شد. 🚢
    شبکه‌های 5G خصوصی اتصال اختصاصی و بدون تداخل را فراهم می‌کنند و زمینه‌ساز کاربردهای پیشرفته‌ای مانند هوش مصنوعی، کنترل خودروهای خودران، تحلیل داده‌ها، تعمیرات پیش‌بینانه و پایش ایمنی هستند. 🤖
    پروژه بخشی از تحول چندمیلیارددلاری منطقه‌ای است که از ۲۰۲۱ به‌عنوان منطقه آزاد تجاری با مشوق‌های مالیاتی فعال شده است. 💼
    نوکیا تنها تأمین‌کننده تجهیزات است و همکاری دو شرکت در بازارهای بدون زیرساخت عمومی ادامه دارد. 🤝

    ۱۴۰۴/۴/۵ ۲۲:۱۶:۰۱
  • 5G ماهواره‌ای؛ آینده ارتباطات نظامی اروپا

    📡 استارتاپ اسپانیایی Sateliot در حال مذاکره با چندین وزارت دفاع اروپایی برای ارائه اتصال 5G ماهواره‌ای به نیروهای نظامی است. 🛰️
    📌 هدف Sateliot کاهش وابستگی کشورها به شرکت‌های غیراروپایی مانند Starlink ایلان ماسک است. 🌍
    ⚔️ این فناوری برای لجستیک در میدان نبرد قابل استفاده است و چند کشور اروپایی نسبت به آن ابراز علاقه کرده‌اند. 🛡️
    🚜 علاوه بر حوزه دفاع، مشتریان احتمالی شامل شرکت‌های لجستیکی، کشاورزان، سکوهای نفتی و کاربردهای محیط‌زیستی هستند. 🌱
    🛰️ این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ حدود ۱۰۰ ماهواره پرتاب کند.
    🏛️ دولت اسپانیا نیز با خرید سهام، مالک ۲۰٪ از این استارتاپ شده است. 🇪🇸

    ۱۴۰۴/۳/۱۳ ۱۴:۴۴:۲۴
  • نوکیا، راهکار انقلابی برای ارتش‌های مدرن

    شرکت نوکیا و شرکت دفاعی آلمانی blackned با همکاری هم در حال ساخت یک نوع شبکه‌ ارتباطی پیشرفته و امن مخصوص نیروهای نظامی آلمان هستند. 🛡️
    📱 این شبکه شبیه اینترنت موبایل است، اما برای میدان جنگ طراحی شده؛ یعنی در شرایط سخت مثل نبود آنتن یا زیر حمله بودن هم کار می‌کند. ⚔️
    🧠 این سیستم از تکنولوژی 5G نوکیا و نرم‌افزارهای blackned استفاده می‌کند و با پلتفرم نظامی Rheinmetall ترکیب می‌شود تا سربازها بتوانند به‌راحتی با هم ارتباط بگیرند، اطلاعات بفرستند و هماهنگ عمل کنند. 📲
    🌍 این پروژه فعلاً برای ارتش آلمان ساخته می‌شود، اما ممکن است در آینده به کشورهای دیگر هم عرضه شود. 🤝
    نوکیا با این پروژه می‌خواهد از افزایش هزینه‌های دفاعی کشورهای اروپایی سود ببرد. 💶

    ۱۴۰۴/۳/۱۳ ۱۴:۳۴:۱۷
  • صلح لنوو و اریکسون پس از سال‌ها درگیری بر سر فناوری موبایل

    شرکت‌های لنوو و اریکسون سال‌ها درگیر یک دعوای حقوقی بودند، چون هرکدام ادعا می‌کرد که دیگری بدون پرداخت حق امتیاز، از اختراعات ثبت‌شده‌اش در فناوری‌های 4G و 5G استفاده می‌کند. این اختلاف باعث شکایت‌های متقابل در چندین کشور شد. حالا این دو شرکت به توافق رسیده‌اند که به جای ادامه دعوا، از طریق داوری شرایط استفاده از این پتنت‌ها را مشخص کنند و اختلاف را برای همیشه حل کنند.

    ۱۴۰۴/۱/۱۵ ۲۳:۵۴:۲۷