پنتاگون و آنتروپیک در کلاف سردرگم هوش مصنوعی

۱۴۰۴/۱۱/۱۱ ۱۵:۱۷:۵۹

پنتاگون و شرکت هوش مصنوعی Anthropic بر سر چارچوب‌های ایمنی استفاده نظامی از AI به بن‌بست رسیده‌اند. به گفته منابع رویترز، Anthropic نگران استفاده از فناوری‌اش برای هدف‌گیری خودکار سلاح‌ها و نظارت داخلی در آمریکا بدون نظارت انسانی کافی است؛ اختلافی که به آزمونی مهم برای نقش سیلیکون‌ولی در نحوه به‌کارگیری AI توسط ارتش آمریکا تبدیل شده است. 🛡️
پس از مذاکرات گسترده ذیل قراردادی تا سقف ۲۰۰ میلیون دلار، گفت‌وگوها متوقف شده است. پنتاگون—که دولت ترامپ آن را «وزارت جنگ» نامیده—می‌گوید می‌تواند فناوری‌های تجاری AI را فارغ از سیاست‌های مصرف شرکت‌ها و در چارچوب قانون به‌کار گیرد؛ در مقابل، Anthropic بر محدودیت‌های استفاده و ایمنی پافشاری می‌کند. ⚖️
Anthropic اعلام کرده مدل‌هایش هم‌اکنون برای مأموریت‌های امنیت ملی استفاده می‌شوند و گفت‌وگوها ادامه دارد، اما این تنش می‌تواند کسب‌وکار این شرکت با پنتاگون را تهدید کند؛ آن‌هم در آستانه برنامه‌ریزی برای عرضه عمومی سهام. مدیرعامل Anthropic نیز هشدار داده AI باید از دفاع ملی حمایت کند، «جز در مواردی که ما را شبیه رقبای اقتدارگرا می‌کند». 🤖 /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir