وقتی هوش مصنوعی از انسان جلو بزند؛ سناریوی ترسناک کشور نوابغ
داریو آمودی، بنیانگذار آنتروپیک، به تازگی مقالهای ۳۸ صفحهای تحت عنوان "نوجوانی فناوری" منتشر کرده است که در آن خطرات ناشی از توسعه هوشمصنوعی فوقهوشمند را مورد بررسی قرار میدهد. او معتقد است که بشر به زودی به قدرتی بینظیر دست پیدا خواهد کرد که ممکن است برای مدیریت آن آماده نباشد. آمودی به خطرات استفاده از هوشمصنوعی به عنوان ابزاری برای استبداد و همچنین دسترسی آسان افراد آسیبدیده به تکنولوژیهای مخرب اشاره میکند و این امر را تهدیدی جدی برای جامعه معرفی میکند. 🔍 او همچنین به پیشرفتهای سریع در زمینه هوشمصنوعی و امکان ظهور سیستمهای استبدادی پرداخته و هشدار میدهد که در صورت ادامه این روند، به زودی با یک تهدید امنیت ملی رو به رو خواهیم بود. در نهایت، وی به مسئله ضرورت نظارت بیشتر بر توسعههای هوشمصنوعی اشاره کرده و خواستار اقدامات احتیاطی است. /



