سهم کم در خیابان، سهم بزرگ در سرقت؛ آمار شوکهکننده درباره کیا و هیوندای
کیا و هیوندای با ۳۵ ایالت آمریکا به توافق رسیدند، چون میلیونها خودرو را بدون سیستم ضدسرقت استاندارد «ایموبیلایزر» فروخته بودند؛ سیستمی که بدون کلید هوشمند اجازه روشن شدن خودرو را نمیدهد. نبود این سیستم باعث شد بعضی مدلها خیلی راحت دزدیده شوند و حتی با ترفند سادهای مثل استفاده از کابل USB روشن شوند؛ موضوعی که با ویدئوهای تیکتاک به ترند «Kia Boys» تبدیل شد. 🚗
مقامهای قضایی میگویند فقط دزدها مقصر نیستند و وقتی تصمیمهای شرکتها راه جرم را باز میکند، آنها هم باید پاسخگو باشند. آمارها نشان میدهد سرقت کیا و هیوندای در مینیاپولیس طی یک سال ۸۳۶٪ افزایش داشته و در نیوجرسی هم با اینکه سهم کمی از خودروها دارند، بخش بزرگی از سرقتها به این دو برند مربوط بوده است. این سرقتها حتی به تصادفهای شدید و مرگبار هم منجر شدهاند. ⚠️
طبق این توافق، کیا و هیوندای باید برای خودروهای مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲ که ایموبیلایزر ندارند، یک قطعه محافظ تقویتشده را رایگان نصب کنند و میلیونها دلار غرامت بپردازند. مالکان از اوایل ۲۰۲۶ مطلع میشوند و یک سال فرصت دارند خودرویشان را بدون هزینه ایمنتر کنند. 🔧 /



