هوش مصنوعی گرسنه انرژی! آمریکا برقرسانی به مراکز داده را تسریع میکند
در ایالات متحده، ساخت مراکز داده به شکل بیسابقهای در حال افزایش است که به دلیل نیاز بالای صنعت هوش مصنوعی به برق و قدرت پردازش است. وزیر انرژی، کریس رایت، اخیراً از برنامهاش برای تسهیل روند اتصال این مراکز به شبکه برق خبر داد و اعلام کرد که این اقدام میتواند نقش مهمی در نوآوریهای AI و احیای صنایع داخلی ایفا کند.
در بیانیه وزارت انرژی، اشاره شده است که یکی از موارد پیشنهادی، کاهش زمان بررسی درخواستهای اتصال به ۶۰ روز است. این طرح با هدف کاهش بار اداری و تسهیل ورود مراکز داده به شبکه طراحی شده است. رایت بر اهمیت دسترسی به برق قابل اعتماد و ارزان برای همه صنایع تأکید کرده و آن را یک مسئله فوری خوانده است.
با وجود نگرانیها درباره «حباب» صنعت AI، به نظر میرسد که این صنعت پیشرفت خود را ادامه میدهد. شرکتهایی مانند Nebius، که به تازگی به عرصه آمدهاند، نشاندهنده نیاز روزافزون به زیرساختهای AI هستند و در حال تحقق قراردادی مهم با مایکروسافت هستند. این امر نشاندهنده همکاری روزافزون بین فناوری و تولید در ایالات متحده است. /



