سرمایهگذاری دولت ترامپ در کوانتوم؛ گامی برای حفظ برتری فناوری آمریکا
دولت دونالد ترامپ در حال مذاکره با چند شرکت بزرگ رایانش کوانتومی است تا در ازای تأمین بودجه فدرال، سهامدار آنها شود. 💰 طبق گزارش والاستریت ژورنال، شرکتهای IonQ، Rigetti Computing و D-Wave Quantum از جمله شرکتهایی هستند که درباره واگذاری بخشی از سهام خود به دولت آمریکا در ازای دریافت حداقل ۱۰ میلیون دلار کمک مالی مذاکره میکنند. ⚙️ همچنین شرکتهای Quantum Computing و Atom Computing نیز بررسی توافقهای مشابه را در دستور کار دارند. 🧠 این اقدام در ادامه سیاستهای جدید کاخ سفید برای تبدیل کمکهای مالی به مالکیت دولتی انجام میشود. 🇺🇸 پیشتر نیز دولت آمریکا با خرید ۱۰٪ از سهام Intel و دستیابی به سهام طلایی در U.S. Steel و MP Materials مداخلهای بیسابقه در شرکتهای خصوصی انجام داده بود. 🏭 رهبری مذاکرات با شرکتهای کوانتومی بر عهده پال دَبِر، معاون وزارت بازرگانی و مدیر سابق صنعت کوانتوم است. 🔬 کارشناسان میگویند این مذاکرات نشانهای از رقابت فشرده قدرتهای جهانی برای تسلط بر فناوری کوانتومی است؛ حوزهای که مایکروسافت، گوگل و IBM پیشبینی کردهاند تا چند سال آینده به واقعیت خواهد پیوست. 🚀 /



