سرمایه‌گذاری دولت ترامپ در کوانتوم؛ گامی برای حفظ برتری فناوری آمریکا

۱۴۰۴/۸/۵ ۰۳:۱۲:۲۹

دولت دونالد ترامپ در حال مذاکره با چند شرکت بزرگ رایانش کوانتومی است تا در ازای تأمین بودجه فدرال، سهامدار آن‌ها شود. 💰 طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، شرکت‌های IonQ، Rigetti Computing و D-Wave Quantum از جمله شرکت‌هایی هستند که درباره واگذاری بخشی از سهام خود به دولت آمریکا در ازای دریافت حداقل ۱۰ میلیون دلار کمک مالی مذاکره می‌کنند. ⚙️ همچنین شرکت‌های Quantum Computing و Atom Computing نیز بررسی توافق‌های مشابه را در دستور کار دارند. 🧠 این اقدام در ادامه سیاست‌های جدید کاخ سفید برای تبدیل کمک‌های مالی به مالکیت دولتی انجام می‌شود. 🇺🇸 پیش‌تر نیز دولت آمریکا با خرید ۱۰٪ از سهام Intel و دستیابی به سهام طلایی در U.S. Steel و MP Materials مداخله‌ای بی‌سابقه در شرکت‌های خصوصی انجام داده بود. 🏭 رهبری مذاکرات با شرکت‌های کوانتومی بر عهده پال دَبِر، معاون وزارت بازرگانی و مدیر سابق صنعت کوانتوم است. 🔬 کارشناسان می‌گویند این مذاکرات نشانه‌ای از رقابت فشرده قدرت‌های جهانی برای تسلط بر فناوری کوانتومی است؛ حوزه‌ای که مایکروسافت، گوگل و IBM پیش‌بینی کرده‌اند تا چند سال آینده به واقعیت خواهد پیوست. 🚀 /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir