بریتانیا سلطه اپل و گوگل را کاهش می‌دهد

۱۴۰۴/۸/۲ ۱۱:۰۸:۱۳

دولت بریتانیا اعلام کرده که می‌خواهد جلوی نفوذ بیش از حد اپل و گوگل در بازار گوشی‌ها را بگیرد و رقابت را بیشتر کند. ⚖️📱
تقریباً همه گوشی‌های موجود در بریتانیا از سیستم‌عامل‌های iOS اپل یا اندروید گوگل استفاده می‌کنند و کاربران فقط از اپ‌استور یا پلی‌استور این دو شرکت می‌توانند برنامه دانلود کنند. 💡
این موضوع باعث شده اپل و گوگل کنترل زیادی بر بازار داشته باشند و قوانین خودشان را بر شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان تحمیل کنند. 💰
دولت بریتانیا حالا با دادن عنوان «بازار راهبردی» به این دو شرکت، می‌تواند در صورت نیاز، آن‌ها را مجبور به تغییر قوانین کند تا شرکت‌های دیگر هم بتوانند رقابت کنند و کاربران گزینه‌های بیشتری داشته باشند. 🚀
گوگل این تصمیم را غیرمنصفانه دانسته و گفته ممکن است رشد فناوری کند شود، اما اپل هشدار داده این تغییرات می‌تواند باعث کاهش امنیت گوشی‌ها و تأخیر در ارائه ویژگی‌های جدید شود. 🔒⚠️ /

© 2025 Copyright - All Rights Reserved By ecofori.ir